شیشه پنجره دوجداره

■ شیشه دوجداره چیست ؟

شیشه دوجداره در واقع دو لایه شیشه هستند که توسط یک فاصله دهنده و نیز مواد چسبنده با فاصله معینی از یکدیگر قرار دارند.

■ ضخامت لایه های شیشه در شیشه دوجداره چقدر است ؟

در شیشه دوجداره بهتر است از دو لایه شیشه 4 و 6 میلمیتری استفاده نمائیم. اما ضخامت لایه در مواردی متواند کاملا مشابه و از ضخامت 4 یا 6 نیز باشد

■ شیشه سه جداره چیست ؟

شیشه سه جداره شامل سه لایه شیشه به همراه دو اسپیسر می باشد.  در ساخت پنجره با شیشه سه جداره ماهیت پروفیل های اصلی تغییری نکرده و صرفا با انتخاب پروفیل زهوار شیشه سه جداره امکان ساخت پنجره سه جداره فراهم می شود.

■ میزان کاهش صدا در پنجره با شیشه دوجداره چقدر است ؟

در شرایطی که نحوه ساخت، مونتاژ یراق آلات و همچنین نصب پنجره با معیارها و دستور العمل های استاندارد انجام شده باشد، یک پنجره یو پی وی سی با شیشه دوجداره 20 میلمیتری قادر است 34 دسی بل از میزان صدای نفوذی را کاهش دهد.

■ میزان کاهش صدا در پنجره با شیشه سه جداره چقدر است ؟

در شرایطی که استانداردهای ساخت پنجره های دوجداره به درستی انجام شده باشد، شیشه سه جداره نصب شده قادر است 46 دسی بل از صدای عبوری از محیط بیرونی را کاهش دهد

■ اسپیسر شیشه چیست ؟

اسپیسر شیشه پروفیلی از جنس آلومنیوم است که نقش ایجاد فاصله بین جداره های شیشه را دارد.

■ رطوبت گیر شیشه دوجداره چیست ؟

رطوبت گیر یا سیلیکا ژل به مواد جاذب رطوبت گفته میشود که نقش خشک کردن گاز داخل شیشه را به عهده دارد. عدم استفاده از روطبت گیر باعث میشود جداره های داخل شیشه بخار کند

■ علت عرق کردن شیشه دوجداره چیست ؟

بروز این رخداد دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. ترک برداشتن شیشه، عدم استفاده از مواد جاذب طوبت و عدم درزبندی مناسب از مهمترین دلایل این مشکل میتواند باشد. برای آشنایی بیشتر میتوانید مقاله علت عرق کردن شیشه دوجداره را مطالعه بفرمائید.

■ نحوه اندازه گیری شیشه برای پنجره دوجداره چگونه است ؟

برای اندازه گیری شیشه برای پنجره دوجداره از اندازه عرض و ارتفاع قاب محل نصب شیشه 10 میلیمتر کسر و اندازه را برای ساخت یاداشت نمائید. درز بین پروفیل زهوار و پروفیل اصلی تا نقطه مقابل اندازه قاب شیشه است.

■ ضخامت شیشه دوجداره در پنجره وین تک چقدر است ؟

در سیستم پروفیل های پنجره وین تک، ضخامت شیشه دوجداره 20 میلیمتر است. این ضخامت در واقع ضخامت نهایی و خارجی شیشه دوجداره است.

■ ضخامت شیشه سه جداره در پنجره وین تک چقدر است ؟

در سیستم پروفیل های پنجره وین تک، ضخامت شیشه سه جداره 32 میلیمتر است. این ضخامت در واقع ضخامت نهایی و خارجی شیشه دوجداره است.

■ انواع ضخامت شیشه قابل نصب در پنجره وین تک چقدر است ؟

در سیستم پنجره های وین تک میتوانید شیشه های با ضخامت های 4-6-20-24-32 میلیمتر در قالب تک جداره، دوجداره و سه جداره داشته باشید.