معرفی پروفیل های پنجره وین تک:

پنجره وین تک و پروفیل های UPVC وین تک امروزه به عنوان معتبرترین برند در زمینه درب و پنجره های دوجداره UPVC ساختمانی شناخته میشوند. تنوع محصول، دریافت گواهینامه های کیفی داخلی و خارجی از جمله گواهینامه کیفی رال آلمان باعث شده پروفیل پنجره وین تک در صدر پرفروش ترین پروفیل UPVC داخل کشور محسوب شود.

اما عدم معرفی صحیح در مشخصات فنی پروفیل های وینتک تولید شده در کارخانه ایران باعث شده کمتر کسی از سبد محصولی این برند نام آشنا و معتبر اطلاعات کاملی داشته باشد. در این مقاله از یو پی وی سی کالا قصدم داریم به معرفی پروفیل های پنجره وین تک بپردازیم.

وین تک در جهان:

 قبل از تشریح و معرفی پروفیل پنجره وین تک، ایتدا بهتر است کمی با مجموعه وین تک آشنا شویم. کارخنجات وین تک در ایران و سایر کشورها (ترکیه، آلمان، روسیه، اکراین، آذربایجان، تونس و هندوستان) متعلق به گروه شرکتهای ADO ترکیه به مرکزیت شهر آنتالیا می باشد که تاریخچه تاسیس آن به سال ۱۹۵۶ میلادی برمی گردد.

فعالیت تولیدی آغاز شده همه ساله در حال توسعه بوده و در حال حاضر علاوه بر تولید پروفیلهای UPVC مورد نیاز در صنعت ساختمان و پنجره های UPVC دوجداره، در سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا و ۸ کشور دارای کارخانه های متعدد تولیدی در زمینه های تولید انواع درب های داخلی ساختمان با متریال کامپوزیت، پوشش های سالن های بزرگ صنعتی چندین کارخانه تولید سیمان و لوله های PVC و قالب های بتنی مدولار و کارخانه تولید انواع یراق آلات مورد نیاز در صنعت درب و پنجره UPVC میباشد.

 علاوه بر فعالیت های تولید و اقتصادی گفته شده بصورت گسترده در زمینه های تولید انبوه مسکن و شرکتهای ساختمانی، تولید انرژی از طریق تاسیس نیروگاهای آبی و بادی و شرکت های معدنی و فرآورده های معدنی فعالیت داشته و در راستای اداره این مجموعه ها چندین هزار پرسنل و مدیران اداری و تولیدی مشغول به فعالیت می باشند.

وین تک ساخت کجاست:

افزایش قیمت حامل های انرژی و همچنین اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی از یک سو، مزایای درب و پنجره های دوجداره UPVC و استقبال خوب مردم از  این محصولات از سوی دیگر سبب گردید تا پروفیل‌های UPVC تولید شده توسط مجموعه آدو ترکیه پس از مدت کوتاهی و از سال ۱۳۷۹ با برند WINTECH و به عنوان محصولی نوین به بازار مصالح ساختمانی کشور ورود نمایند.

شرکت آدوپن پلاستیک پرشین نیز در آن زمان به عنوان شرکت اصلی وارد کننده و در ادامه تولیدکنندة این محصول فعالیت خود را آغاز نمود و از آن تاریخ همگام با مجموعة بین‌المللی ADO قدم در راهی گذاشت که جز پیشرفت روز افزون توأم با رضایت مصرف کنندگان نهایی از دریافت محصولی با کیفیت جهانی و کارآمد، افقی برای آن متصور نبود.

محصولی که با برند تجاری WINTECH در حال حاضر یکی از خوشنام‌ترین و معتبرترین برندها در حوزة صنعت ساختمان کشور به شمار می‌آید و عناوین کسب شده در بخش های مختلف استانی، ملی و جهانی به خوبی مؤید سزاوار بودن این برند برای برخورداری از چنین اعتباری است.

در نهایت برای پاسخ به این سوال که وین تک ساخت کجاست باید بگوئیم اگرچه وین تک ساخت کارخانه مدرن ایران است اما تولیدات این مجموعه زیر نظر و تحت لیسانس مجموعه وین تک ترکیه ( ADO GROUP) انجام میشود.

تنوع پروفیل های پنجره وین تک:

در خلال فعالیت مستمر کارخانه وین تک، تولید پروفیل‌های این مجموعه صنعتی به برند WINTECH محدود نگردید و برندهای پلاس‌پن و پلاس‌تک نیز با رویکردی متفاوت از وین‌تک جهت تأمین هر چه بیشتر نیازهای بخش ساختمان کشور به قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی و با سطح مقاطع متفاوت و کاربردی منحصر به فرد توسط این مجموعه به بازار صنعت ساختمان عرضه گردیده است.

مطالعات و بررسی های انجام شده از شرایط جغرافیایی و آب هوایی و نیز معماری کشور ایران و تاثیر آن در طراحی مقاطع پروفیل های یو پی وی سی باعث شده پروفیل های پنجره وین تک امروزه به عنوان کامل ترین و کارامد ترین سیستم های یو پی وی سی کشور ایران محسوب شود به نحوی که بیش از %60 از تقاضای بخش مسکن به پنجره های دوجداره به برند وین تک و سایر برندهای این مجموعه اختصاص دارد.

در حاضر در کارخانه وین تک 6 سری پروفیل شامل W640-W700-W260-PP624-PP240-PT634 و PT240 با مشخصات فنی و شکلی کاملا متفاوت تولید و به بازار مصرف عرضه می شود. در ادامه با یو پی وی سی کالا همراه باشید تا شما را با جزئیات هر یک از محصولات آشنا سازیم.

پروفیل پنجره وین تک سری 640 :

پروفیل های UPVC سری W640 با سطح مقطع 60 میلیمتر و چهار اتاقک داخلی در حال حاضر به عنوان پر فروش ترین پروفیل از سری محصولات UPVC وین تک بشمار میرود. سری پروفیل های W640 وین تک که بیشتر به سری 60 میلیمتر نیز معروف است، از سری محصولات مختص ساخت درب و پنجره های دوجداره لولایی محسوب میشود.

قابلیت نصب شیشه های تک جداره، دوجداره و سه جداره و همچنین قابلیت نصب انواع یراق آلات تک حالته، یراق آلات دوحالته و نیز یراق آلات فولکس واگنی از دیگر ویژگی این دسته از پروفیل های UPVC وین تک میباشد. تنوع رنگ در پروفیل های سری W640 وینتک محدود به رنگ سفید نبوده و در حال حاضر پروفیل هایی با روکش لمینیت در رنگهای بلوطی، بلوطی تیره، قهوه ای سوخته، طوسی ترامبون و مشکی نیز عرضه میشوند.

شکل سطح مقطع پروفیل، تعبیه بهینه اتاقک های داخلی و همچنین طراحی خاص نوارهای درزبندی در کنار سایر جزئیات فنی، پروفیل های سری W640 وین تک را در زمره بهترین پروفیل های تولید داخلی برای مناطق شهری و با شدت آلودگی بالا قرار داده است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید بخش کاتالوگ فنی سری W640 وین تک را دانلود یا مشاهده نمائید.

پروفیل پنجره وین تک سری 700 :

پروفیل های UPVC سری W700 با سطح مقطع 70 میلیمتر و پنج اتاقک داخلی به عنوان دومین سری از محصولات UPVC سری لولایی وین تک بشمار می رود. سری W700 وین تک که بیشتر به سری 70 یا پنج کانال نیز معروف است از سری پروفیل های مختص ساخت درب و پنجره های لولایی محسوب می شود.

افزایش عرض سطح مقطع و نیز تعداد شبکه های داخلی باعث افزایش مقاومت خمشی و پیچشی پروفیل به نسبت سری W640 شده است. قابلیت نصب شیشه های تک جداره، دوجداره و سه جداره و همچنین قابلیت نصب انواع یراق آلات تک حالته، یراق آلات دو حالته و یراق آلات فولکس واگنی از دیگر ویژگی این دسته از پروفیل ها میباشد.

 طراحی منحصر به فرد پروفیل امکان استفاده تلفیقی از پروفیل های سری W640 را نیز فراهم نموده است. چنانچه در طراحی نمای پروژه ساختمانی تمایل به استفاده از پنجره هایی با ابعاد بزرگ دارید، حتما استفاده از پروفیل های UPVC سری 700 وین تک را به شما پیشنهاد می کنیم. برای اطلاعات بیشتر از ابعاد و مشخصات فنی پروفیل های UPVC سری 700 وینتک میتوانید به بخش کاتالوگ فنی سری 700 وین تک مراجعه نمائید.

پروفیل پنجره وین تک سری 700 بازسازی :

پروفیل های UPVC سری 700 بازسازی وین تک با سطح مقطع 70 میلیمتر و پنج اتاقک داخلی به عنوان بخش دیگری از پروفیل های سری لولایی بشمار می رود. در پروژه های بازسازی منازل و ساختمان ها، عدم آسیب به سطوح مجاور پنجره به خصوص دیوارها و گچبری ها همواره به عنوان یکی از دغدغه ها از سوی خریداران پنجره دوجداره مطرح میشود.

در این پروژه های عموماً چهارچوب اصلی پنجره قدیمی در جای خود ثابت و صرفاً اجزای داخلی آن جداسازی و تخریب می شوند. از این رو پروفیل های بازسازی یا لبه دار میتوانند به عنوان اولین گزینه در این پروژه ها معرفی گردند چرا که لبه داخلی طراحی شده در این پروفیل به خوبی میتواند آثار بجا مانده از پنجره های قدیمی را کاملاً پوشش دهد.

لبه داخلی پروفیل بازسازی وین تک با ارتفاع 42 و ضخامت 10 میلیمتری علاوه بر ایجاد پوشش می تواند نقش بسزای در عایق بندی منافذ اطراف پنجره دوجداره را نیز داشته باشد. قابلیت نصب نوار درزبندی لاستیکی به روی این دیواره، هوابندی پنجره دوجداره سری 700 وین تک را دوچندان کرده و منظره نامطلوبی که گاهاً به واسطه استفاده ناصحیح از مواد پر کننده نظیر چسب ماستیک به وجود می آید را کاملا از بین می برد.

پروفیل پنجره وین تک ریلی یا کشویی تک ریل :

پروفیل های سری W260 از پروفیل های اختصاصی ساخت پنجره های دوجداره کشویی محسوب می شود. امروزه پنجره های دوجداره کشویی به دلایلی همچون عدم اشغال فضا حین باز و یا بسته شدن، قابلیت ساخت با ابعاد بزرگتر و همچنین سهولت در استفاده از محبوبیت ویژه ای بین مصرف کنندگان نهایی برخوردار هستند.

پروفیل های یو پی وی سی سری W260  کشویی وین تک باسطح مقطع 107 میلیمتر و چهار اتاقک داخلی در حال حاضر به عنوان پرفروش ترین سیستم پروفیل پنجره کشویی وین تک بشمار می رود. به دلیل طراحی خاص سطح مقطع و تولید پروفیل های کمکی، امکان اعمال تقسمیات طولی و عرضی کاملاً در سیستم فراهم شده و هیچ محدودیتی در تولید اشکال مختلف درب و پنجره دوجداره کشویی در این سیستم وجود ندارد. قابلیت نصب شیشه های تک جداره، دوجداره و سه جداره و نیز امکان تولید پنجره های دوجداره کشویی کتیبه دار با قاب یکپارچه از دیگر ویژگی این دسته از پروفیل ها میباشد.

از آنجایی که بخش ثابت پنجره های کشویی تک ریل شرایط کاملاً مشابهی با پنجره های لولای دارد، در حال حاضر سیستم کشویی تک ریل وین تک به عنوان کارآمد ترین و عایق ترین سیستم در بین پنجره های دوجداره کشویی معرفی میگردد. چنانچه مایل به طراحی و استفاده از پنجره های دوجداره کشویی با ابعاد بزرگ در ساختمان یا ویلاهای خود را دارید، سری 260 کشویی تک ریل وین تک را به شما پیشنهاد میکنیم. برای اطلاعات بیشر و مشاهده مقاطع، میتوانید کاتالوگ فنی سری 260 کشویی را دانلود یا مشاهده نمائید.

پروفیل پنجره ریلی وین تک جفت ریل :

سری 260 کشویی جفت ریل وین تک با سطح مقطع 85 میلیمتر و سه اتاقک داخلی به عنوان سری دوم از پروفیل های UPVC کشویی وین تک محسوب می شود. سری 260 کشویی جفت ریل وینتک که بیشتر به سری دبل ریل معروف است، از دسته پروفیل های مختص ساخت پنجره های دوجداره کشویی میباشد که مصرف کننده نهایی قصد استفاده همزمان از تمامی بازشو یا لنگه ها را داشته باشند.

در این سیستم هر بخش از پنجره یا درب توسط پروفیل لنگه پنجره کشویی ساخته شده و لذا امکان جابه جایی و حرکت برای تمامی بخش ها به طرفین وجود دارد. این سیستم بیشتر به دلیل وجود منافذ بالا و هوابندی کمتر بیشتر برای پارتیشن بندی و پنجره های ساختمانها با شدن آلودگی بسیار پایین استفاده میشود.

لنگه پنجره های مورد استفاده در این سیستم کاملاً مشابه با لنگه پنجره های سری 260 تک ریل میباشد و صرفاً در بخش پروفیل قاب پنجره با یکدیگر تفاوت دارند

پروفیل پنجره پلاس پن 624 وین تک :

پروفیل های UPVC سری PP624  با نام تجاری پلاس پن (PLASPEN UPVC PROFILE) سری متفاوتی از پروفیل های UPVC تولیدی کارخانه وین تک میباشند که با هدف بهینه سازی در بهای تمام شده تولید درب و پنجره  و امکان استفاده در پروژه های انبوه سازی توسط شرکت وین تک طراحی و به بازار مصرف معرفی شده است.

مواد اولیه مورد استفاده و همچنین تکنولوژی تولید پروفیل های UPVC پلاس پن کاملا منطبق با پروفیل های وین تک میباشد و صرفاً در وزن طولی با یکدیگر متفاوت میباشند. پروفیل سری PP624 پلاس پن با عرض مقطع 60 میلیمتر و 4 محفظه یا اتاقک در حال حاضر به عنوان پر فروش ترین سری از محصولات پلاس پن بشمار می رود. از پروفیل های سری 624 پلاس پن در ساخت درب و پنجره های دوجداره با سیستم بازشو لولایی استفاده میشود.

امکان استفاده از شیشه های تک جداره، دوجداره و سه جداره و همچنین قابلیت نصب و مونتاژ تمامی یراق آلات استاندارد از دیگر ویژگی پروفیل های سری 624 پلاس پن میباشد. تنوع رنگ در پروفیل های سری پلاس پن محدود به رنگ سفید بوده و امکان تولید پروفیل های لمینیت در محصولات پلاس پن وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر  از مشخصات فنی مقاطع پروفیل پلاس پن میتوانید به بخش کاتالوگ فنی سری 624 پلاس پن مراجعه فرمائید.

پروفیل پنجره پلاس پن بازسازی وین تک :

پروفیل های UPVC سری 624 بازسازی پلاس پن با سطح مقطع 60 میلیمتر و چهار اتاقک داخلی به عنوان بخش دیگری از پروفیل های سری لولایی پلاس پن بشمار می روند. در پروژه های بازسازی منازل و ساختمان ها، عدم آسیب به سطوح مجاور پنجره و تسریع در روند نصب پنجره ها، همواره به عنوان یکی از دغدغه ها از سوی خریداران مطرح میشود.

فرایند تعویض پنجره در پروژه های بازسازی بدین شکل است که عموماً چهارچوب اصلی پنجره قدیمی در جای خود ثابت و صرفاً اجزای داخلی آن شامل بازشو و سایر پروفیل های فلزی جداسازی و تخریب می شوند. اجرای این روند علاوه بر آنکه تخریبی در نمای بیرونی و یا داخلی ساختمان ایجاد نمی کند، پنجره دوجداره جدید نیز به روی بستر محکم چهارچوب قدیمی نصب میشود. از این رو پروفیل قاب بازسازی یا لبه دار میتواند به عنوان اولین گزینه در این پروژه ها معرفی گردد.

لبه داخلی پروفیل با ارتفاع 42 میلیمتر علاوه بر ایجاد پوشش می تواند نقش بسزای در عایق بندی منافذ اطراف پنجره دوجداره نیز داشته باشد. قابلیت نصب نوار درزبندی لاستیکی به روی این دیواره، هوابندی پنجره دوجداره نصب شده را دوچندان کرده و باعث ایجاد فضایی دلنشین در خانه یا محل کار شما می شود. چنانچه به دنبال پروفیلی با رده قیمتی مناسب و بالاترین ضریب عایق بندی هستین سری 624 بازسازی پلاس پن را به شما پینشهاد می کنیم.

پروفیل پنجره پلاس پن کشویی 240 تک ریل :

سری 240 کشویی تک ریل پلاس پن که بیشتر به منو ریل معروف است از سری پروفیل های مختص ساخت درب و پنجره های دوجداره کشویی یا اسلایدینگ محسوب می شود. این سری از پروفیل وین تک باسطح مقطع 74 میلیمتر و سه اتاقک داخلی در حال حاضر به عنوان پرفروش ترین سیستم پروفیل کشویی پلاس پن بشمار می رود.

به واسطه تولید پروفیل های کمکی امکان تولید پنجره های دوجداره کشویی به صورت دو، سه و چهار لنگه در این سیستم نیز فراهم شده است. سری 240 کشویی با هدف بهینه سازی در قیمت تمام شده محصول نهایی و با هدف استفاده از پنجره های کشویی در پروژه های انبوه سازی، طراحی و به بازار مصرف معرفی شده است.

از این رو استفاده از پروفیل سری 240 پلاس پن بیشتر برای استفاده در پنجره های دوجداره کشویی با ابعاد متوسط پیشنهاد میشود. برای ابعاد بزرگتر و یا ساخت درب میبایست از سری 260 کشویی وین تک استفاده گردد. برای مشاهده مشخصات فنی پروفیل های کشویی پلاس پن میتوانید به یخش کاتالوگ فنی کشویی پلاس پن مراجعه فرمائید.

پروفیل پنجره پلاس پن کشویی جفت ریل سری 240 :

پروفیل های UPVC سری 240 کشویی جفت ریل وین تک با سطح مقطع 60 میلیمتر و سه اتاقک داخلی به عنوان سری دوم از پروفیل های کشویی پلاس پن محسوب میشود. سری 240 کشویی جفت ریل پلاسپن که بیشتر به سری دبل ریل معروف است از سری پروفیل های مختص ساخت درب و پنجره های کشویی یا اسلایدینگ محسوب می شود.

از سری جفت ریل بیشتر در ساخت درب و پنجره های دوجداره هایی استفاده میشود که مصرف کننده نهایی قصد استفاده همزان از تمامی لنگه ها را داشته باشد. در این سیستم هر بخش از درب یا پنجره توسط لنگه پنجره ساخته می شود، از این رو امکان حرکت هر بخش به صورت مجزا به طرفین وجود دارد.

نتیجه گیری:

وین تک در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان و مصرف کنندگان نهایی و نیز تامین نیاز معماران در طراحی نماهای ساختمان ها، با تولید مقاطع مختلفی از پروفیل های UPVC با مشخصات ابعادی کاملا متفاوت سعی دارد محصولی کاملا متناسب با اقلیم جغرافیایی و شرایط  محل نصب عرضه نماید.

تولید پروفیل هایی با نام تجاری پلاس پن و با هدف بهینه سازی در بهای تمام شده تولید درب و پنجره  و امکان استفاده  از این برند را در پروژه های انبوه سازی میسر ساخته است. یو پی وی سی کالا با ارائه مشاوره فنی قبل از خرید درب و پنجره های وین تک، مسیر شما را برای انتخاب محصولی کارامد و مفید هموار تر می سازد. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید