پنجره وین تک تقلبی و روش های تشخیص 

پنجره وین تک تقلبی چیست ؟ آیا اصلا پنجره وین تک تقلبی وجود دارد یا خیر؟ چطور میتوانیم از اصالات پنجره وین تک اطمینان حاصل نمائیم؟ موضوعی که قصد داریم در این مقاله از یو پی وی سی کالا به طور کامل به آن بپردازیم. تا پایان این مقاله با ما باشید تا شما را با راههای تشخیص و شناسایی پنجره وین تک تقلبی با نوع اصلی و با کیفیت آشنا کنیم.اما قبل از تشریح مسائل پیرامون موضوع پنجره وین تک تقلبی، ابتدا بهتر است با مقوله کالای غیر اصل یا تقلبی آشنا شویم.

اما قبل از تشریح مسائل پیرامون موضوع پنجره وین تک تقلبی، ابتدا بهتر است با مقوله کالای غیر اصل یا تقلبی آشنا شویم. تقلبی یا جعلی به قرار دادن کپی یک محصول از لحاظ ظاهری بجای محصول اصلی و به قصد فریب مشتری و کسب منافع مالی بیشتر گفته می شود. در حوزه بازرگانی و صنعت، محصولات تقلبی به کپی جعلی یک محصول واقعی اطلاق می گردد که فرایند تولید آن با هدف سود بیشتر انجام می شود.

در فرایند تولید محصولات تقلبی با کاهش کمیت در متریال های مصرفی و یا حذف عناصر محصولی تولید می شود که کاهش قیمت آن میتواند نظر هر خریداری به آن معطوف سازد. بیشترین تغییرات در تولید کالای تقلبی در بخش هایی از کالا یا محصول نهایی انجام می شود که از منظر مصرف کننده یا خریدار پنهان باشد.

در ابتدا واژه تقلبی بیشتر برای مدارک، پول کاربرد داشت اما امروز طیف گسترده ای از کالاهای تقلبی در بازار وجود دارد که سطح آن توانسته تا درب و پنجره های دوجداره UPVC نیز گسترش یابد. عواقب خرید محصولات دوجداره UPVC تقلبی زمانی ملموس تر میشود که اجزای درب و پنجره های خریداری شده پس از مدت کوتاهی معیوب و استفاده از آنها با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد. از این رو حساسیت لازم در مواجه با کالای تقلبی میبایست قبل از خرید و انتخاب محصول انجام گیرد چرا که پنجره دوجداره خریداری شده در نگاه اول چندان تفواتی با محصولی اصلی ندارد.

پنجره وین تک تقلبی چیست ؟

انتخاب درب و پنجره ها به دلیل تائثیر بسزایی که در میزان آسایش یک محیط دارد، بخش مهمی از پروسه ساخت یا بازسازی هر ساختمانی بشمار می رود. فرایند تولید درب و پنجره های دوجداره استاندارد از قرارگیری متریال هایی نظر پروفیل های UPVC، یراق آلات، شیشه های چند جداره و …. در کناریکدیگر و با اجرای دستور العمل خاصی در تولید انجام می شود.

اما از آنجایی که پروفیل های UPVC بخش مهمی از هزنیه تولید یک درب یا پنجره دوجداره را تشکیل می دهد، احتمال استفاده از مقاطع تقلبی در تولید درب و پنجره ها بیشتر از سایر متریال مصرفی میباشد. از این رو تشخیص اصالت پروفیل های UPVC میتواند نخستین گام در تشخیص پنجره وین تک تقلبی باشد.

روش تشخیص پروفیل پنجره وین تک تقلبی

همانطور که اشاره کردیم بیشترین سهم از هزینه تولید یک پنجره دوجداره UPVC به پروفیل های مصرفی در ساخت پنجره اختصاص دارد. بدیهی است که تولید کننده متقلب پنجره بخواهد در بعضی از مقاطع از نمونه های تقلبی و متفرقه استفاده کند. توجه به چند نکته ساده در زمان خرید پنجره دوجداره وین تک، می تواند راهگشای شما در تشخیص پروفیل های پنجره وین تک تقلبی از نمونه اصلی آن باشد.

  • مشاهده برچسب محافظ اولین روش تشخیص پنجره وین تک تقلبی

به منظور پیشگیری از بروز آسیب به سطوح پروفیل های UPVC در مراحل تولید و یا نصب درب و پنجره ها، برچسبی به روی سطح پروفیل ها کشیده و نصب میشود. این برجسب که حاوی نشان تجاری شرکت تولید کننده پروفیل میباشد علاوه بر نقش حفاظتی و نمایش برندینگ پروفیل، به عنوان اولین مولفه در شناسایی پروفیل های اصلی از تقلبی می باشد.

در زمان خرید درب و پنجره های دوجداره وین تک دقت نمائید تمامی پروفیل های UPVC مورد استفاده در تولید محصول (به غیر از پروفیل های زهوار شیشه) دارای برچسب محافظ مطابق تصویر زیر باشد. هیچ ادعا و دلیلی نمی تواند عدم مشاهده برچسب به روی پروفیل های UPVC وین تک را به عنوان پروفیل اصلی معرفی نماید.

در خصوص اصالت برچسب محافظ پروفیل نیز، به دلیل مجازات های سنگین برای افرادی که اقدام به کپی غیر مجاز یک برند یا نشان تجاری نمایند، احتمال جعل در تولید برچسب تقلبی دور از ذهن به نظر می رسد. علاوه بر این هزینه تولید برچسب محافظ پروفیل نیز با توجه به هزینه بالای مواد اولیه و خدمات چاپ اختصاصی احتمال جعل آن را بسیار کاهش می دهد. پس در وهله اول از نصب محصولاتی که فاقد برچسب محافظ با نشان تجاری وین تک است اطمینان حاصل فرمائید.

پنجره سازان متقلب با جداسازی برچسب یک پروفیل بی کیفیت و استفاده از آن در تولید پنجره وین تک، محصولی کاملا بی کیفیت را به مصرف کننده ارائه می دهند. مشاهده پنجره وین تک بدون برچسب مطابق نمونه برابر است با خرید یک پنجره وین تک تقلبی و بی کیفیت.

وین تک اصل
  • مشاهده جت پرینتر (اطلاعات چاپی) دومین روش پنجره وین تک تقلبی

 گام بعدی در تشخیص پنجره وین تک تقلبی مشاهده اطلاعات چاپی به روی پروفیل های وین تک میباشد. وین تک به منظور پیگیری و ردیابی اطلاعات تولید پروفیل در مواقع لزوم، اطلاعات و مشخصاتی را به روش جت پرینتر یا چاپی به روی پروفیل های خود درج می کند. این اطلاعات شامل لوگوی وین تک، شماره استاندارد ملی ایران، تاریخ تولید، ساعت و زمان تولید، شماره خط و شیفت تولید پروفیل میباشد.

این اطلاعات در تمامی پروفیل های اصلی اهم از پروفیل قاب، پروفیل لنگه پنجره، پروفیل میانی و پروفیل لنگه درب چاپ و درج میگردد. اطلاعات به رنگ مشکی و در فواصل بین دو متر به روی شاخه های پروفیل چاپ تا برای هر درب یا پنجره وین تک حداقل یک متن چاپی برای مصرف کننده نهایی قابل مشاهده باشد.

در پروسه چاپ مشخصات تولید، از موادی برای چاپ استفاده می شود که حتی به رغم استفاده از مواد شونیده هرگز پاک نخواهد شد. با توجه به آنکه احتمال مشاهده اطلاعات چاپی بعد از نصب پنجره ها به دلیل قرارگیری شیشه ها به روی آنها کمتر خواهد شد، سعی کنید کنترل و مشاهدات این بخش را حتماً قبل از مرحله نصب درب و پنجره انجام دهید.

  • کنترل ابعادی پروفیل ها، سومین روش تشخیص پنجره وین تک تقلبی:

اگرچه عدم مشاهده جت پرینتر و برچسب محافظ پروفیل خود میتواند دال بر عدم استفاده از پروفیل وین تک در ساخت درب و پنجره های دوجداره باشد اما در مواقعی ممکن است به دلیل نصب پنجره ها و جداسازی برچسب های محافظ در زمان نصب، تشخیص اصالت پروفیل وین تک از دو روش قبلی امکان پذیر نباشد.

اندازه گیری مقاطع توسط یک ابزار سنجش نظیر کولیس و خط کش فلزی میتواند روش دیگری برای کنترل پروفیل های مصرفی باشد. برای اطلاع از ابعاد تمامی مقطع پروفیل های وین تک میتوانید به بخش کاتلوگ های فنی مراجعه نمائید تا ابعاد دقیق هر یک از پروفیل ها را مشاهده نمائید.

مشخصات ابعاد پروفیل پنجره وین تک

  • عدم مطابقت رنگ در پروفیل های لمینیت وین تک:

وین تک علاوه بر تولید پروفیل های UPVC با رنگ سفید که همواره به عنوان رنگ پایه پروفیل های درب و پنجره دوجداره محسوب می شود، در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان و مصرف کنندگان نهایی و نیز تامین نیاز معماران در طراحی نماهای ساختمان ها، اقدام به تولید پروفیل های رنگی (لمینیت) نیز نموده است. تنوع رنگ در بخش پروفیل های لمینیت محدود بوده و شامل رنگهای بلوطی، بلوطی تیره، طوسی ترامبون، قهوه ای سوخته و مشکی میباشد.

عدم انطباق رنگ فویل لمینیت درب و پنجره های خریداری شده با رنگهای ارائه شده از سوی شرکت وین تک، می تواند دال بر تقلبی بودن پروفیل های مصرفی باشد. روکش های لمینیت شرکت وین تک در برابر سخت ترین شرایط جوی مقاوم بوده و تابش نور خورشید تغییری در شکل ظاهری آنها ایجاد نمیکند.

علاوه بر آن خاصیت منحصر به فرد بازتابندگی اشعه فرا بنفش و نور خورشید در فویل های لمینیت وین تک مانع از جذب بیش از حد گرمای نور خورشید شده و احتمال بروز آسیب و صدمات به خصوص دفرمگی پروفیل ها را کاهش می دهد.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه دقت نمائید در پروفیل های دو رو لمینیت وین تک، رنگ پروفیل اصلی میبایست به رنگ قهوه ای تیره باشد. مشاهده پروفیل های سفید که هر دو سمت آنها لمینیت شده باشد نیز یکی دیگر از نشانه های پنجره تقلبی وین تک میباشد. برای انطباق پروفیل لمینیت وین تک، رنگهای تولیدی را در تصاویر زیر نمایش داده ایم.

رنگهای لمینیت تولیدی وین تک

نتیجه گیری نهایی:

بخش مهمی از هزینه های تولید درب و پنجره های دوجداره به پروفیل های یو پی وی سی اختصاص دارد. کیفیت بسیار مطلوب و قابل قبول پروفیل های وین تک و استفاده از مواد افزودنی اروپایی در چرخه تولید این پروفیل ها باعث شده، رده قیمتی این برند به نسبت سایر برندهای تولید داخل با اختلاف چشمگیری روبرو باشد. کسب منافع مالی بیشتر از یک طرف و عدم اطلاع بسیاری از مصرف کنندگان نهایی از سوی دیگر باعث شده، تعدادی از تولید کنندگان از پروفیل های متفرقه و بی کیفیت در چرخه تولید درب و پنجره های وین تک استفاده نمایند. در این مقاله از یو پی وی سی کالا سعی کردیم عواملی که باعث تشخیص پروفیل های پنجره وین تک تقلبی می شود را به صورت کامل توضیح دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید