پروفیل های کشویی 260 وین تک:

در ادامه مقالات معرفی پروفیل های وین تک، در این مقاله قصد داریم به معرفی و مشخصات پروفیل های کشویی 260 وین تک بپردازیم. قابلیت ساخت پنجره های دوجداره کشویی با حداکثر عایق بندی یکی دیگر از ویژگی های پروفیل های وین تک است که در این مقاله به معرفی ابعاد، مشخصات فنی و وزن تمامی پروفیل های کشویی 260 وین تک اشاره کاملی خواهد شد.

پنجره وین تک کشویی:

پنجره دوجداره کشویی در بین انواع مختلف پنجره های ساختمانی، از محبوب ترین و پرکاربردترین پنجرها میباشد. حرکت بخش بازشو پنجره در این سیستم به صورت خطی و بر بستر ریل کشویی تعبیه شده انجام میشود. قابلیت ساخت پنجره هایی با ابعاد بزرگتر و عدم نیاز به فضا مجاور جهت باز و بسته شدن از ویژگی های پنجره دوجداره کشویی بشمار می رود.

در بین تمام پنجره های دوجداره کشوییی، پنجره کشویی وین تک به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد سطح مقطع از محبوبیت ویژه ای بین خریداران برخوردار است. پنجره های دوجداره کشویی وین تک از نظر عملکرد به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

1- پنجره کشویی تک ریل یا منو ریل:

تعبیه یک ریل در امتداد پروفیل علت نامگذاری این سیستم از پنجره کشویی میباشد.در این سیستم به دلیل طراحی خاص سطح مقطع پروفیل قاب کشویی، بخشی از پنجره کاملا ثابت و بخش بازشو به روی ریل در نظر گرفته شده قابلیت حرکت دارد. بخش ثابت هوابندی کاملا مشابهی با پنجره های لولایی دارد. از این رو عملکرد هوابندی و عایق بندی این سیستم در نوع خود کاملا بی نظیر است.

2- پنجره کشویی جفت ریل:

تعبیه 2 ریل در پروفیل قاب کشویی جفت ریل علت نامگذاری این سیستم میباشد. طراحی دو ریل به صورت مجزا، قابلیت حرکت هریک از بخش های پنجره ها را فراهم می کند. در سیستم پنجره کشویی جفت ریل وین تک، هر یک از بخش های پنجره توسط پروفیل لنگه پنجره کشویی ساخته و قابلیت حرکت به طرفین را دارد.

معرفی سیستم پروفیل های کشویی 260 وین تک:

پروفیل های کشویی 260 وین تک دارای سه سیستم بازشو تک ریل با عرض مقطع 107 میلیمتر، سیستم جفت ریل با عرض مقطع 85 میلیمتر و سیستم جفت ریل کشویی توری دار با عرض مقطع 127 میلیمتر میباشد. طراحی خاص پروفیل های اصلی و کمکی سبب شده هیچ محدودیتی از لحاظ طرح در ساخت این نوع از پنجره ها وجود نداشته باشد.

طراحی مقاطع چند محفظه و عرض بزرگتر سطح مقطع باعث هوابندی بیشتر پنجره های وین تک کشویی نسبت به سایر نمونه های مشابه شده است. تنوع تولید مقاطع پروفیل در سری کشویی 260 وین تک محدود به رنگ سفید نبوده و تمامی رنگ های لمینیت شامل بلوطی، بلوطی تیره، قهوه ای سوخته، طوسی ترامبون نیز در این بخش جز سبد محصولاتی تولید و عرضه می شود.

قابلیت ساخت پنجره های کشویی توری دار از جنس پروفیل هایUPVC و ساخت پنجره کشویی کتیبه دار یکپارچه از دیگر ویژگی پروفیل های کشویی 260 وین تک محسوب می شود. در ادامه به معرفی هر یک از مقاطع در این سیستم می پردازیم.

1- پروفیل قاب کشویی تک ریل وین تک:

چهارچوب اصلی و قاب پنجره­ های دوجداره کشویی وین تک در سیستم تک ریل توسط این پروفیل ساخته می شود. طراحی پروفیل قاب کشویی تک ریل وین تک به نحوی است که پنجره ها به دو بخش ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند. از آنجایی که در این سیستم بخش ثابت پنجره شرایط بسیار مشابهی با بخش ثابت یک پنجره لولایی دارد، سیستم کشویی تک ریل وین تک از نظر عایق بندی بهترین عملکرد را در بین سایر سیستم های مشابه دارند.

استحکام خمشی بسیار مناسب به واسطه عرض سطح مقطع 107 میلیمتری، ابعاد و استحکام مناسب پروفیل های تقویت گالوانیزه، امکان استفاده از انواع شیشه های تک جداره، دوجداره و سه جداره، تعبیه کانال های هدایت کننده آب باران از دیگر ویژگی های پروفیل قاب کشویی تک ریل محسوب می شود. پروفیل قاب کشویی تک ریل وین تک با رنگ سفید و بدون نوار دزبندی لاستیکی با کد فنی 02000-41260 شناخته می شود. سایر مشخصات فنی و همچنین وزن پروفیل را میتوانید در جدول و تصویر زیر مشاهده نمائید.

مشخصات فنی و وزن پروفیل قاب کشویی تک ریل سری 260 کشویی

ارتفاع دیواره داخلیارتفاع دیواره خارجی ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
55mm75mm107mm2.7mm1850 گرم

2- پروفیل قاب کشویی جفت ریل وین تک:

چهارچوب و قاب پنجره های دوجداره کشویی جفت ریل وین تک توسط این پروفیل ساخته میشود. طراحی پروفیل قاب کشویی جفت ریل به نحوی است که امکان حرکت هر قسمت از پنجره به صورت مجزا فراهم میشود. اما از آنجایی که افزایش تعداد بازشو سبب ایجاد منافذ بیشتری در پنجره می شود این موضوع باعث کاهش هوابندی و عایق بندی پنجره های دوجداره کشویی جفت ریل خواهد شد.

میزان استفاده از پنجره های کشویی جفت ریل در قیاس با سیستم تک ریل کمتر از 5 درصد است و این نشان از تقاضای بسیار محدود این سیستم در بین پنجره های دوجداره کشویی میباشد. پروفیل قاب کشویی جفت ریل سفید سری 260 با کد فنی 01000-41260 شناخته می شود. سایر مشخصات فنی این پروفیل را میتوانید در جدول زیر مشاهده نمائید.

مشخصات فنی و وزن پروفیل قاب کشویی جفت ریل سری 260 کشویی

ارتفاع دیواره داخلیارتفاع دیواره خارجی ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
55mm55mm85mm2.7mm1325 گرم

3- پروفیل قاب کشویی سه ریل توری دار وین تک :

از پروفیل قاب کشویی سه ریل توری دار وین تک پروفیل اغلب در پروژه های بازسازی و به منظور تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دوجداره کشویی جدید استفاده می شود. لبه و دیواره طراحی شده در این پروفیل نقش پوشش دهنده را ایفا میکند و به خوبی میتواند آثار به جا مانده از پنجره های قدیمی و فضاهای مجاور آن را را از مقابل دید حذف نماید.

تعبیه ریل سوم داخلی به منظور نشیمنگاه حرکت لنگه مختص توری پنجره ایجاد گردیده است. لنگه توری به واسطه ریل تعبیه شده میتواند همانند لنگه بازشو به طرفین حرکت کند. سهولت در جداسازی لنگه توری از پنجره به منظور نظافت، جلوگیری از آسیب به پارچه توری بر اثر تابش نور خورشید و یا وزش باد، جلوگیری از تجمع آلودگی از علل و عوامل تعبیه ریل توری در قسمت داخلی پروفیل میباشد.

مشخصات فنی و وزن پروفیل قاب کشویی سه ریل سری 260 کشویی توری دار

ارتفاع دیواره داخلیارتفاع دیواره خارجی ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
88mm46mm127mm2.7mm1909 گرم

4- پروفیل لنگه کشویی پنجره وین تک:

 پروفیل لنگه کشویی از دیگر پروفیل های کشویی 260 وین تک میباشد. بخش بازشو و یا متحرک پنجره­ های کشویی وین تک در سیستم های اسلادینگ توسط این پروفیل ساخته میشود. از آنجایی که نحوه حرکت بخش بازشو در سیستم کشویی به صورت مستقیم و به روی ریل تعبیه شده انجام میشود، لنگر خمشی (نیروی خمشی) وارد به پروفیل لنگه پنجره کشویی بسیار ناچیز بوده فلذا امکان استفاده از پروفیل لنگه پنجره در ساخت پنجره با ابعاد بزرگتر (درب) نیز وجود دارد. قابلیت استفاده از شیشه های تک جداره، دوجداره و سه جداره از دیگر ویژگی های پروفیل لنگه کشویی سری 260  وین تک محسوب میشود.

مشخصات فنی و وزن پروفیل لنگه کشویی سری 260 کشویی

ارتفاع دیواره داخلیارتفاع دیواره خارجی ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
62mm82mm60mm2.7mm1450 گرم

5- پروفیل کتیبه کشویی تک ریل وین تک:

از جدید ترین پروفیل های کشویی 260 وین تک، پروفیل کتیبه کشویی میباشد. پروفیل کتیبه کشویی تک ریل وین تک در ساخت پنجره ­های کشویی کتیبه دار استفاده میگردد. به بخش ثابت و مجزایی از پنجره که در قسمت تحتانی و یا فوقانی لنگه ها ایجاد شود کتیبه پنجره گفته می شود. طراحی خاص پروفیل کتیبه کشویی سبب شده محدودیتی در ابعاد طولی کتیبه در پنجره های کشویی تک ریل وین تک وجود نداشته باشد. طراحی سطح مقطع و نیز مقاطع پروفیل تقویت گالوانیزه به نحوی انجام شده است که ضمن حفظ شرایط عایق، استحکام لازم در برابر نبروهای وارده و تداوم حرکت لنگه را نیز داشته باشد.

پروفیل کتیبه کشویی تک ریل وین تک با کد فنی 07000-41260 شناخته می شود. تمامی مشخصات ابعادی و همچنین وزن پروفیل را میتوانید در جدول زیر مشاهده نمائید

مشخصات فنی و وزن پروفیل کتیبه کشویی تک ریل سری 260 کشویی

ارتفاع دیواره داخلیارتفاع دیواره خارجی ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
52mm92mm107mm2.7mm2085 گرم

6- پروفیل میانی ثابت وین تک:

از پروفیل میانی ثابت (قاب سری 640 وین تک) در تقسیم بندی های عمودی پروفیل قاب کشویی تک ریل استفاده میشود. این پروفیل در فضای حائل بین بخش ثابت و متحرک قرار گرفته و بخش بازشو را از قسمت فیکس و ثابت جدا میکند. برای تقسیم بندی های داخل لنگه کشویی و یا تقسیم بندی افقی از پروفیل میانی سری 640 استفاده می گردد. اتصال این پروفیل به پروفیل قاب به روش مکانیکی و توسط اتصال دهنده فلزی از جنس آلیاژ روی (زاماک) انجام میگیرد.

مشخصات فنی پروفیل قاب سری 640 وین تک

ارتفاع دیواره داخلیارتفاع دیواره خارجی ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
42mm62mm60mm2.8mm1105 گرم

7- پروفیل لنگه توری پنجره وین تک:

چهارچوب لنگه توری در سیستم کشویی سه ریل پنجره وین تک توسط این پروفیل ساخته می شود. در پروفیل قاب کشویی سه ریل بازسازی، ریل سومی تعبیه شده که فضای لازم برای حرکت لنگه توری را فراهم می کند. طراحی پروفیل به نحوی انجام گردیده است که مونتاژ و ثبات پارچه توری به روی لنگه توسط نوار لاستیکی اختصاصی انجام میگیرد. به منظور جلوگیری از نفوذ حشرات از منافذ بین لنگه و قاب، شیارهای لازم به منظور استفاده از نوارمویی پرزدار نیز در این پروفیل تعبیه شده است. فضای لازم به منظور قرارگیری پروفیل تقویت گالوانیزه نیز در این پروفیل طراحی شده است که باعث می شود محدودیتی در ساخت توری پنجره با ابعاد بزرگ نوجود نداشته باشد.

مشخصات فنی و وزن پروفیل لنگه توری سری 260 کشویی

ارتفاع دیواره داخلیارتفاع دیواره خارجی ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
39mm47mm25mm2.7mm509 گرم

8- پروفیل پوششی پشت لنگه کشویی وین تک:

به منظور افزایش ضریب عایق و جلوگیری از نفوذ آلودگی از فضای فیمابین پروفیل لنگه کشویی و پروفیل میانی، از پروفیل پوششی پشت لنگه کشویی استفاده میگردد. ثبات و مونتاژ این پروفیل به روی پروفیل لنگه کشویی از طریق زائده های طراحی شده در پشت پروفیل انجام میگیرد. همچنین نشیمنگاه لازم به منظور نصب نوار مویی پرزدار در پروفیل تعبیه گردیده است. پروفیل همسو کننده کشویی از دیگر اسامی این پروفیل میباشد. پروفیل پوششی پشت لنگه کشویی وین تک با رنگ سفید با کد 03000-41260 شناسایی میشود

مشخصات فنی و وزن پروفیل پوششی پشت لنگه کشویی

ابعاد ارتفاعابعاد عرضضخامت دیواره*****وزن یک متر طول پروفیل
60mm44mm2 میلیمتر*****350 گرم

9- پروفیل پوششی پشت مولیون وین تک:

این پروفیل مکمل پروفیل پوششی پشت لنگه کشویی بوده عملکرد و کارکردی کاملا مشابه با این پروفیل دارد. طراحی این پروفیل به نحوی است که با قرار گیری قرینه ای در مقابل پروفیل پوششی پشت لنگه از نفوذ هرگونه آلودگی و تبادل جریان هوا در سیستم کشویی تک ریل جلوگیری می کند. پروفیل پوشش پشت لنگه پنجره وین تک صرفا در قسمت پشتی پروفیل قاب 640 و بواسطه زائده های طراحی شده مونتاژ میگردد. شیارهای لازم به منظور مونتاژ نواری مویی پرزدا نیزدر این پروفیل تعبیه شده است.

مشخصات فنی و وزن پروفیل پوششی پشت مولیون

ابعاد ارتفاعابعاد عرضضخامت دیواره*****وزن یک متر طول پروفیل
65.5mm26mm2 میلیمتر*****280 گرم

10- پروفیل درپوش قاب تک ریل وین تک:

در پنجره های ساخته شده با سیستم کشویی تک ریل نشیمنگاه شیشه در پروفیل قاب کشویی صرفا مختص استقرار شیشه بخش ثابت میباشد و عملکردی در سمت مقابل یا قسمت بازشو پنجره ندارد. به منظور پوشش این نشیمنگاه، جلوگیری از تجمع آلودگی و همچنین افزایش میزان نفوذ ناپذیری پنجره از پروفیل درپوش قاب کشویی تک ریل استفاده میگردد. از این پروفیل میبایست در عرض پایین و بالا و همچنین ارتفاع قسمت باز شو قاب تک ریل استفاده کرد. این پروفیل به منظور پوشش سلایق مصرف کنندگان نهایی در دو جنس یو.پی.وی.سی و آلومینیوم تولید و عملکرد کاملا مشابه و یکسانی دارند. قابلیت نصب نوار مویی پرزدار به میزان هوابندی پنجره های دوجداره کشویی افزوده است.

مشخصات فنی و وزن پروفیل درپوش قاب تک ریل سری 260 وین تک

ابعاد ارتفاعابعاد عرضضخامت دیواره*****وزن یک متر طول پروفیل
20mm60mm2 میلیمتر*****420 گرم

11- پروفیل زهوار شیشه تک جداره پنجره وین تک:

از پروفیل زهوار شیشه تک جداره سری 260 به منظور ثبات شیشه ­های تک جداره با ضخامت 4 و یا 6 میلمیتر در پنجره وین تک استفاده می شود. اگرچه از شیشه های تک جداره در پنجره های دوجداره یو پی وی سی به ندرت استفاده می شود اما شرکت وین تک به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان خاص، این پروفیل را نیز در سبد محصولی خود قرار داده است. نوار لاستیکی از انعطاف پذیری لازم برای هوابندی شیشه برخوردار است. پروفیل پروفیل زهوار شیشه تک جداره وین تک به رنگ سفید و با نوار لاستیکی مشکی با کد فنی 96400-40101 شناخته می شود. مشخصات ابعادی، فنی و همچنین وزن طولی پروفیل زهوار شیشه تک جداره سری 260 در جدول زیر درج شده است.

مشخصات فنی و وزن پروفیل زهوار شیشه تک جداره وین تک

مشخصات شیشه ارتفاع پروفیل زهوار ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
تک جداره 4 تا 6 میلیمتری20mm35mm1.7mm285 گرم بر متر

12- پروفیل زهوار شیشه دوجداره دکوراتیو پنجره وین تک:

از پروفیل زهوار شیشه دوجداره دکوراتیو به منظور ثبات شیشه های دوجداره با ضخامت خارجی 20 میلیمتر در پنجره وین تک استفاده می گردد. عموماً شیشه های دوجداره 20 میلیمتری از دو لایه شیشه 4 و 6 میلیمتری تشکیل میشوند که با فاصله 10 میلیمتری از یکدیگر به قرار دارند. پروفیل زهوار شیشه دو جداره 20 میلمیتری دکوراتیو وین تک به رنگ سفید و با نوار لاستیکی مشکی با کد فنی 96100-40101 شناخته می شود.

مشخصات فنی و وزن پروفیل زهوار شیشه دوجداره دکوارتیو 20 میلیمتری وین تک

مشخصات شیشه ارتفاع پروفیل زهوار ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
دوجداره 20 میلیمتری20mm20mm1.8mm200 گرم بر متر

13- پروفیل زهوار شیشه دوجداره ساده پنجره وین تک:

از پروفیل زهوار شیشه دوجداره ساده نیز به منظور ثبات شیشه های دوجداره با ضخامت خارجی 20 میلیمتر استفاده می گردد. عملکرد و کاربرد این پروفیل کاملا مشابه پروفیل زهوار شیشه دکوراتیو میباشد و صرفاً از نظر سطح مقطع و شکل با یکدیگر متفاوت هستند. شبکه داخلی ایجاد شده در زهوار دوجداره ساده، می تواند مقاومت به ضربه پروفیل زهوار را در زمان نصب پنجره دو چندان کند. پروفیل زهوار شیشه دو جداره 20 میلمیتری ساده پنجره وین تک به رنگ سفید و با نوار لاستیکی مشکی با کد فنی 96200-40101 شناخته می شود. مشخصات ابعادی، فنی و همچنین وزن طولی پروفیل زهوار شیشه دوجداره ساده وین تک در جدول زیر درج شده است.

مشخصات فنی و وزن پروفیل زهوار شیشه دوجداره ساده 20 میلیمتری وین تک

مشخصات شیشه ارتفاع پروفیل زهوار ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
دوجداره 20 میلیمتری20mm20mm1.8mm210 گرم بر متر

14- پروفیل زهوار شیشه دوجداره 24 میلی متری پنجره وین تک:

از این پروفیل به منظور ثبات شیشه­ دو جداره با ضخامت خارجی 24 میلیمتر در پنجره وین تک استفاده می شود. در تولید شیشه های دوجداره هرچه فواصل بین دو شیشه از یکدیگر بیشتر باشد، پنجره یا درب مونتاژ شده عملکرد بیسار بهتری در جلوگیری از اتلاف انرژی حرارتی دارد چرا که میزان هدر رفت انرژی حرارتی از طریق شیشه ها به دلیل ضخامت بیشتر گاز بین جداره ها به مراتب کمتر خواهد شد. گاز بین جداره های شیشه به دلیل عدم جابه جایی به عنوان یک جداره عایق محسوب میشود از این رو افزایش ضخامت گاز محبوس شده در جداره های شیشه می تواند باعث افزایش کارایی و راندمان شیشه دوجداره شود. پروفیل زهوار شیشه دو جداره 24 میلمیتری دکوراتیو وین تک به رنگ سفید و با نوار لاستیکی مشکی با کد فنی 96500-40101 شناخته می شود.

مشخصات فنی و وزن پروفیل زهوار شیشه دوجداره دکوراتیو 24 میلیمتری وین تک

مشخصات شیشه ارتفاع پروفیل زهوار ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
دوجداره 24 میلیمتری20mm16mm1.8mm185 گرم بر متر

15- پروفیل زهوار شیشه سه جداره 32 میلی متری وین تک:

قابلیت نصب شیشه های سه جداره، یکی از ویژگی های بسیار مهم پنجره وین تک بشمار می رود.  از پروفیل زهوار شیشه سه جداره وین تک به منظور ثبات شیشه­ های سه جداره با ضخامت خارجی 32 میلیمتر در داخل درب و پنجره­ های UPVC وین تک استفاده میشود. شیشه سه جداره از سه لایه شیشه تک جداره 4 میلیمتری به همراه دو اسیپسر (فاصله دهنده) 10 میلمیتری تشکیل میگردد. هرچه لایه های شیشه مصرفی از تعداد و ضخامت بیشتری برخوردار باشد پنجره یا درب عملکرد بهتری در مقابل کاهش آلودگی صوتی خواهد داشت.

در حال حاضر قابلیت نصب شیشه­ های سه جداره در تمامی سری محصولات تولیدی شرکت وین تک وجود دارد و هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد. پروفیل زهوار شیشه سه جداره 32 میلمیتری وین تک به رنگ سفید و با نوار لاستیکی مشکی با کد فنی 96300-40101 شناخته می شود. مشخصات ابعادی، فنی و همچنین وزن پروفیل زهوار شیشه سه جداره 32 میلیمتری وین تک در جدول زیر درج شده است.

مشخصات فنی و وزن پروفیل زهوار شیشه سه جداره 32 میلیمتری وین تک

مشخصات شیشه ارتفاع پروفیل زهوار ابعاد عرض مقطعضخامت دیواره هاوزن یک متر طول پروفیل
سه جداره 32 میلیمتری20mm8mm1.8mm165 گرم بر متر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید