یراق آلات پنجره دوجداره

■ یراق آلات پنجره دوجداره چیست ؟

هر نوع مکانیزمی که باعث باز، بسته و قفل شدن لنگه بازشو شود را در گروه یراق آلات دسته بندی میکنیم. یراق آلات ترکیبی ازمتریال های مختلف نظیر پلاستیک و فلز میتوانند باشند..

■ چه نوع یراق آلاتی به روی پنجره های دوجداره UPVC قابل استفاده است ؟

بسته به نوع پروفیل مصرفی انواع مختلفی از یراق آلات تک حالته، دوحالته، فولکس واگنی، کشویی، آکاردئونی، فرانسوی به روی پنجره های دوجداره UPVC قابل مونتاژ هستند.

■ یراق تک حالته چیست ؟

یراق تک حالته به عنوان اقتصادی ترین و مقرون به صرفه ترین نوع یراق پنجره دوجداره شناخته می شود. در یراق آلات تک حالته پنجره صرفاً به صورت محوری و حول لولای پنجره قابلیت باز و بسته شدن را دارد.

■ یراق دوحالته چیست ؟

یراق آلات دوحالته از لحاظ قیمت در رده دوم بعد از یراق آلات تک حالته قرار دارد. در یراق آلات دوحالته پنجره علاوه بر قابلبت باز شدن حول محور لولا، از جهت بالا با زوایه 20 درجه نیز قابلبت باز شدن را دارد.

■ زاماک چیست ؟

زاماک نوعی آلیاژ بر پایه عنصر روی است که معمولا در قطعات تحت فشار استفاده می شود. حدوداً ۹۵% ترکیب این آلیاژ از روی، ۴% از آلومینیوم و 1% از مس تشکیل شده است.

■ زاماک پنجره چیست ؟

زاماک پنجره بیشتر به زبانه مقابل اسپانیولت گفته میشود. این زبانه مکمل اسپانیولت (قفل )پنجره است و به روی قاب مقابل اسپانیولت بسته میشود. زاماک پنجره در دو نوع آکس 13 و آکس 9 میلمیتر تولید میشود

■ اسپانیولت چیست ؟

اسپانیولت در واقع قفل پنجره دوجداره است. قطعه ای فلزی و تسمه ای شکل در امتداد ارتفاع لنگه بازشو که وظفیه قفل شدن پنجره را ایفا میکند.