میزان کاهش صدا در پنجره دوجداره وین تک

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشد که به دلیل سر و صدا و آلودگی صوتی محیط بیرونی قصد خرید پنجره وین تک برای خانه، ویلا یا محل کار خود را دارید و این سوال در ذهنتان تشکیل شده است که میزان کاهش صدا در پنجره دوجداره وین تک چقدر است؟ با پنجره وین تک چقدر از صدای بیرون کم خواهد شد؟ پنجره وین تک چند دسی بل از صدای بیرون را کم می کند؟

در این مقاله از یو پی وی سی کالا ما نگاهی مختصر به مفهموم آلودگی و میزان کاهش صدا در پنجره دوجداره وین تک خواهیم داشت و به شما خواهیم گفت میزان کاهش صدا در این پنجره چقدر است و با خرید پنجره وین تک چقدر از صدای محیط اطراف شما کاسته خواهد شد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تاثیر پنجره وین تک در کاهش صدا

تعویض و نصب پنجره دوجداره استاندارد از چالش های مثبت در پروژه های بازسازی و طراحی داخلی بشمار می رود. در میان دلایل فراوانی که برای این امر وجود دارد، امروزه ایجاد محیط آسایش و حذف صداهای بیرونی بیشتر از سایر مزیت های آن به چشم می آید.

در بین همه روش های جلوگیری از آلودگی صوتی، تنها روش سریع، نسبتاً کم هزینه و قابل اجرا استفاده از پنجره های دوجداره می باشد. یکی از مزایای اصلی پنجره دو جداره وین تک، ویژگی آکوستیک و عایق صوتی بودن آنها است که ارمغان آن آسایش و آرمش برای هر خانه ای است.

کاهش صدای وین تک

دلیل انتخاب پنجره وین تک از سوی خریداران

قبل تشریح موضوع میزان کاهش صدا در پنجره وین تک بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که جه دلایل و عواملی باعث شده پنجره وین تک اولویت اول بین خریداران باشد:

  1. قابلیت نصب شیشه های دوجداره 24 میلیمتری برای تمام محصولات وین تک.
  2. قابلیت نصب شیشه های سه جداره 32 میلیمتری.
  3. سبد محصولی متنوع و تولید پروفیل های سری 70 با 5 محفظه.
  4. رعایت استاندارد در ضخامت دیواره های پروفیل.
  5. رعایت تلورانس های ابعادی دقیق در تولید پروفیل.
  6. طراحی خاص نوارهای لاستیکی منعطف شونده با طول عمر طولانی.
  7. اخذ گواهینامه های خارجی معتبر من جمله گواهینامه رال آلمان.
  8. ارائه کارت گارانتی ده ساله و بیمه نامه پوشش خسارت.
  9. ارائه خدمات و پیشتیبانی محصولات در صورت بروز خسارت.

طبق بررسی های آماری مهمترین دلیل مشتریان برای خرید و نصب پنجره دوجداره کاهش صدا است. شاید سهولت در تامین انرژی مورد نیاز جهت سرمایش و گرمایش تنها دلیلی که باعث شده میزان عایق بندی صوتی و کاهش آلودگی صوتی حساسیت دوچندان بین خریداران داشته باشد و سایر ویژگی های این نسل پنجره در اولویت های بعدی بین خریداران باشد. اما بهتر است قبل پرداخت به موضوع میزان عایق بندی این پنجره ها، کمی با مقوله آلوذگی صوتی نیز آشنا شویم

آلودگی صوتی چیست ؟

منظور از آلودگی صوتی امواج ناخواسته ای حاصل از فعالیت های انسانی و شهر نشینی است که در شرایط مکانی و زمانی ویژه بر فعالیت موجودات زنده به ویژه انسان تاثیر گذاشته و می تواند عوارض متعدد جسمی و روحی و بویژه اختلال در اعصاب شنوایی را منجر شود.

در واقع آلودگی صوتی یک عامل خستگی آور است و باعث کاهش ظرفیت انسان در مشاغل فکری و مشاغل بدنی و ساده می شود. آلودگی صوتی بر وضع روانی و روحیه شخص اثر می گذارد و باعث اختلال در تطابق انسان با ذهن می شود که نتیجه آن باعث عدم تمرکز بر کار و یا فعالیت های دیگر می شود.

روش های کاهش آلودگی صوتی :

  • کاهش یا حذف عامل تولید کننده صدا که در مقیاس بزرگ نظیر کارخانه ها، فرودگاه ها و ایستگاهای قطار نیاز به بودجه ای کلان دارد.
  • جلوگیری از انشار امواج صدا همچون استفاده از دیوارهای منحنی جهت برگشت صدا که خود نیز از پروژه ها شهری محسوب میشود.
  • استفاده از مصالخ ساختمانی عایق صدا که دسترسی به آن در ساختمان های نوساز امکان پذیر خواهد بود.
  • استفاده از پنجره های عایق و آکوستیگ که منجر به کاهش صدای عبوری از طریق پنجره های ساختمان شود.
  • ایجاد نوارهای عریض از پوشش گیاهی و درختان جهت شکست امواج صوتی.

در بین همه روش های جلوگیری از آلودگی صوتی، تنها روش سریع و قابل اجرا استفاده از پنجره های دوجداره میباشد. درزبندی بسیار مناسب و استفاده از شیشه های دوجداره و سه جداره در پنجره های UPVC این متریال ساختمانی را به عنوان گزینه اول در برابر کاهش آلودگی صوتی تبدیل کرده است.

میزان کاهش صدا در پنجره وین تک چقدر است ؟

میزان کاهش صدا در پنجره وین تک به مولفه های مختلفی بستگی دارد. میزان دقیق صدایی که یک پنجره دوجداره وین تک می تواند کاهش دهند بیشتر به سری پروفیل UPVC ، نوع شیشه نصب شده و نوع یراق آلات بکار رفته در تولید آن بستگی دارد. در این بین نوع پروفیل و شیشه های نصب شده بیشتر تاثیر را در میزان عایق بندی پنجره های وین تک دارند.

اما همیشه به یاد داشته باشیم که تاثیر استفاده از بهترین متریال مصرفی در تولید و ساخت پنجره های دوجداره زمانی به شکل ملموس خواهد بود که روش های تولید و نصب پنجره مطابق با دستور العمل های تعیین شده باشد.

پنجره کشویی

تاثیر پروفیل های UPVC در کاهش صدای پنجره وین تک:

تعداد محفظه های تعبیه شده در یک پروفیل و نیز ضخامت دیواره های از مولفه هایی است که در میزان آکوستیک یک پروفیل UPVC مورد بررسی قرار می گیرند. وین تک مقاطع مختلفی از پروفیل های پنجره را تولید می کند که هرکدام ویژگی های متفاوتی نیز دارند.

علی رغم آنکه ضخامت دیواره های تمامی پروفیل های وین تک در محدوده استاندارد است، اما چنانچه به دنبال بیشترین میزان از عایق بندی در پنجره وین تک هستید پیشنهاد ما استفاده از پروفیل های پنج محفظه سری 700 وین تک است. شیکه ها و دیواره های داخلی این ضمن افزایش استحکام، باعث کاهش میزان صدا و امواج صوتی از طریق پروفیل های UPVC می شود.

تاثیر شیشه و انواع آن در میزان کاهش صدای پنجره وین تک:

عامل بسیار مهمتری که در پنجره دوجداره به آن خواص آکوستیک می بخشد، ضخامت و تعداد لایه های شیشه مصرفی در پنجره است. از آنجایی که تقریباً 80 درصد مساحت یک پنجره را شیشه تشکیل می دهد، انتخاب نوع شیشه مناسب و ضخامت آن تاثیر بسزایی در عملکرد پنجره دارد.

میزان کاهش صدا با ضخامت یک شیشه ارتباط مستقیمی دارد که با افزایش ضخامت شیشه، میزان صدای عبوری نیز در مقابل کاسته خواهد شد. اما بهترین عملکرد زمانی رخ می دهد که تعداد لایه های یک شیشه پنجره را افزایش دهیم با افزایش تعداد لایه ها، میزان صدای عبوری به شکل محسوس تری کاهش میابد.

حال این سوال مطرح میشود که چه تعداد لایه برای شیشه پنجر های یو پی وی سی مناسب است؟ در جواب باید بگویم این بیشتر به میزان آلودگی محیط اطراف خانه یا محل کار شما بستگی دارد.

ویژگی های منحصر به فرد پروفیل وین تک این امکان را به ما می دهد که بتوانیم پنجره هایی با شیشه تک جداره، دوجداره یا سه جداره داشته باشیم.  در حال حاضر پنجره وین تک جز معدود برند پنجره هایی در ایران است که قابلیت نصب شیشه سه جداره را در خود دارد. در ادامه به تاثیر انواع مختلف شیشه از لحاظ جداره خواهیم پرداخت

میزان کاهش صدای پنجره وین تک با شیشه تک جداره:

علی رغم آنکه پنجره های UPVC  وین تک بیشتر با عبارت پنجره های دوجداره معرفی می شوند اما قابلیت نصب شیشه های تک جداره را نیز دارند.

شیشه‌های تک جداره در پنجره وین تک به عنوان اقتصادی‌ترین شیشه‌ ساختمانی محسوب می‌شوند‌. عملکرد بسیار پایین این نوع شیشه در برابر کاهش انتقال حرارت باعث شده استفاده از آن در ساخت درب و پنجره‌ها کاملا منسوخ گردد.

در مقابل عملکرد شیشه‌های تک جداره در برابر نفوذ صدا در سطح متوسط بوده که با توجه به بهای تمام شده این نوع شیشه، می‌تواند به عنوان یک روش بهینه و‌ مقرون به صرفه در کاهش آلودگی صوتی مورد استفاده قرار گیرد.

شیشه تک چداره

بازدهی شیشه‌های تک جداره زمانی به شکل ملموس خواهد بود که تمامی منافذ پنجره و اطراف آن به خوبی مسدود شده باشد. تاثیر بسته شدن شیشه‌های جانبی خودروها و میزان چشمگیر کاهش صدای ورودی به داخل، می‌تواند نمونه بارزی از عملکرد شیشه‌های تک جداره در برابر امواج صوتی باشد.

یک پنجره لولایی وین تک با شیشه تک جداره این توانایی را دارد که 22 الی 25 دسی بل از صدای عبوری را کاهش دهد.

میزان کاهش صدای پنجره وین تک با شیشه دوجداره:

شیشه دوجداره به عنوان پرکاربردترین نوع شیشه در پنجره وین تک محسوب می شود. شیشه دوجداره تشکیل شده از دو لایه شیشه با ضخامت 4 یا 6 میلیمتر که با یک فاصله موازی از یکدیگر قرار می گیرند. فضای اطراف شیشه به منظور جلوگیری از تبادل و گردش هوا کاملا موم بندی شده است.

به منظور کاهش انتقال حرارت از طریق فضای داخلی، از یک گاز جایگزین هوا همچون گاز آرگون استفاده می شود. در شرایطی که نحوه ساخت و مونتاژ پنجره در حد استاندارد و قابل قبولی باشد، پنجره وین تک با شیشه دوجداره ۲۰ میلیمتری توانایی کاهش صدا به میزان ۳۴ الی 38 دسی‌بل را دارد.

این میزان از کاهش صدا در شرایطی ایجاد می‌شود که ضخامت لایه های شیشه ناهمسان (نابرابر) و ضخامت لایه هوای محبوس داخلی کمتر از 10 میلیمتر نباشد.

پنجره دوجداره وین تک

میزان کاهش صدای پنجره وین تک با شیشه سه جداره:

میزان صدای عبوری از یک سطح چند جداره، ارتباط مستقیمی با تعداد لایه‌های تشکیل دهنده آن دارد. هرچه تعداد لایه‌های سطح یا جداره مورد نظر بیشتر باشد، میزان صدای عبوری به مراتب نیز کمتر خواهد بود.

قابلیت نصب شیشه‌های سه جداره یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد پنجره وین تک محسوب می‌شود. این ویژگی سبب می‌شود پنجره های نصب شده با شیشه‌های سه جداره عملکرد بسیار بهتری در برابر کاهش مصرف انرژی و عبور امواج صوتی داشته باشد.

استفاده از شیشه‌های سه جداره در مناطقی با برودت هوای میانگین کمتر از 1۵- درجه سانتی‌گراد و یا مناطقی با شدت الودگی صوتی بیشتر از ۹۰ دسی‌بل پیشنهاد می‌گردد‌. یک پنجره وین تک با شیشه سه جداره 32 میلیمتری در شرایطی که دستور العمل های تولید آن استاندارد باشد، توانایی کاهش صدای عبوری به میزان 45 الی 48 دسی بل را دارد.

شیشه سه جداره

آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوتی است ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم کیفیت ساخت، نوع متریال به کار رفته در تولید یک پنجره و نیز روش نصب تعیین کننده میزان عایق بندی پنجره دوجداره خواهد بود چرا که هر قسمت از بخش های یک پنجره بخشی از ویژگی آکوستیک را به دوش می کشند که نهایت با یک نصب خوب این بخش از عملکرد پنجره کامل می شود.

پنجره های دوجداره عموماً از پروفیل های UPVC ساخته می شوند که با توجه به چند محفظه بودن پروفیل ها و استفاده از نوارهای درزبندی میتواند تا حدود بسیار زیاد به عنوان یک عایق صوتی عمل نمایند. منافذ و یا بهتر بگوئیم درز و شکاف در این نوع از پنجره به دلیل طراحی ذقیق پروفیل های و یراق آلات به کمترین میزان خود رسیده است.

اما باید این واقعیت را بپذیرید که تامین این ویژگی زمانی به حد اعلای خود میرسد که تمامی دستور العمل های فنی در ساخت و نصب پنجره به خوبی رعایت شود. چه بسا ممکن است یک پنجره دوجداره UPVC در قیاس با یک پنجره اهنی توانایی بسیار کمتری در مقابل کاهش صدا داشته باشد.

نفوذ صدا از پنجره دوجداره با توجه به هزینه و انتظاری که از آن می رود غیر قابل تحمل است. درست است که وقتی لایه ای به شیشه تک جداره اضافه می کنید، میزان امواج عبوری به شدت کاهش می یابد و این امر سر و صدا را به طور تصاعدی کاهش می دهد اما ممکن است بخش زیادی از صدا از طریق منافد پنجره و یا اطراف پنجره وارد خانه ما شود.

میزان کاهش صدا در پنجره دوجداره وین تک چقدر است ؟

تمامی پنجره های دوجداره  قادر هستند مقدار مشخصی از صدا را کاهش دهند هرچه شدت آلودگی بیشتر باشد بخش مازاد آن قطعا وارد خانه یا محل کار ما خواهد شد.

پنجره وین تک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و محدوده خاصی از کاهش صدا برای هر یک از سری پنجره های وین تک تعریف شده است. در نظر داشته باشید حتی استفاده از معتبرترین برندهای خارجی پنجره نیز باعث ایجاد سکوت مطلق در محیط خانه شما نخواهد شد و توصیفات غیر واقعی نظیر سکوت مطلق کاملا فریب و کذب است

حال سوال اینجا این است که کدام پنجره وین تک برای کاهش صدا مناسب تر است؟ پاسخ بخ این سوال را بر اساس شذت آلودگی صوتی طبقه بندی می کنیم

پنجره سه جداره

پنجره وین تک برای شهر و خیابان با صدای متوسط

حد متوسط شدت سر و صدا در محیط های معمولی شهرها حدوداً 60 الی 70 دسی بل می باشد. از لحاظ علمی، صدا با شدت 60 دسی بل به عنوان   آستانه صدای مزاحم شناخته می شود. چناچه در محیط شهری با کوچه و خیابان (نه بزرگراه و اتوبان) هستید و هیچ واحدی نظیر کارخانه، مدرسه، فرودگاه، ریل راه آهن، ترمینال شهری یا استگاه آتش نشانی در نزدیکی خانه شما وجود ندارد پیشنهاد ما استفاده از پنجره وین تک سری 640 با شیشه دوجداره است.

شدت آلودگی صوتی در این مناطق از 70 دسی بل فرار نرفته و میتوانید تا 34 الی 37 دسی بل از میزان صدای عبوری را با استفاده پنجره وین تک سری 640 با شیشه دوجداره کاهش دهید. علی رغم آنکه مازاد صدای یاقیمانده میتواند وارد خانه ما شود اما گستردگی آن نمی تواند باعث آزار شود.

پنجره وین تک برای شهر و خیابان با صدای نسبتا شدید :

صداهایی که در محیط های شهری شلوغ به گوش می رسند می توانند برای ما دردسر ساز باشند و تا حد زیادی فشار روانی و استرس برای ما ایجاد کنند. این موضوع برای خانه هایی که در مجاورت اتوبان های پرد تردد قرار دارند نقطه پایانی نداشته و تاثیرات منفی آن بیشتر از سایر نقاط است.

چنانچه خانه یا محل کار شما در مجاورت اتوبان های پرتردد، ایستگاه آتش نشانی و یا مناطق پرترافیک شهری است پیشنهاد ما استفاده پنجره سری 640 با شیشه سه جداره 32 میلیمتری است. شدت آلودگی صوتی در این مناطق از 85 الی 90 دسی بل فراتر نرفته  و این سیستم از پنجره وین تک قادر است 43 الی 45 دسی بل از صدای محیط بیرونی را بکاهد.

پنجره وین تک برای نزدیک فرودگاه یا ایستگاه قطار:

اگر خانه یا محیط کار شما در نزدیکی و یا مجاورت فرودگاه، ایستگاه یا ریل قطار و یا محل ترد ماشین آلات سنگین و عملیات عمرانی قراردارد پیشنهاد استفاده از پنجره وین تک سری 700 بازسازی پنج محفظه با شیشه سه جداره لمینیت است. پنجره وین تک سری 700 با شیشه سه جداره لمینیت قادر است 47 الی 50 دسی بل از مقدار صدای عبوری را کاهش دهد.

پنجره ضد صدای دوجداره چیست ؟

پنجره‌های دوجداره به طور 100% نمی توانند از ورود سر و صدا به داخل محیط خانه جلوگیری کنند. در واقع پس از نصب پنجره های دوجداره می‌توانید بخشی صدای بلند بیرون را بشنوید. حجم صدای وارده هم به شدت صدای بیرونی و هم به نوع پنجره شما بستگی دارد.

با این حال صداهای ورودی به طور قابل توجهی آرام‌تر از حالت معمولی و این پنجره ها بسیار مفیدتر از پنجره‌های نسل قدیمی خواهند بود. بنابراین مراقب شرکت هایی باشید که وعده پنجره های عایق ضد صدا 100% را به شما می دهند باشید چرا که در بین تمام متریال عمومی ساختمانی چیزی به عنوان پنجره ضد صدا وجود ندارد و تمام آنها فقط در مورد توصیف محصول خود بیش از حد اغراق می کنند.

پنجره وین تک

تاثیر گاز آرگون در عبور صدا از پنجره دوجداره :

معمولا بین شیشه های پنجره های دوجداره از گازی پر می شود که که رسانایی حرارتی خیلی کمی داشته باشد. وجود این گاز در عملکرد حرارتی شیشه بسیار تاثیر گذار است و لازم است در زمان تولید شیشه جایگزین هوای معمولی در فضای بین شیشه ها شود.

اگر چه تزریق گاز آرگون به جای هوا میتواند تاثیر مطلوبی در کاهش انتقال حرارت شیشه دوجداره داشته باشد اما تاثیری بر خواص اکوستیکی یا میزان عایق صوتی پنجره ندارد. از این رو توصیفات و تعریفات بی پایه و اساس فروشندگان در خصوص استفاده از شیشه با گاز آرگون برای کاهش صدا را جدی نگرید.

گاز آرگون شیشه دوجداره

میزان عبور صدا از گازهای مختلف صرفا در مقیاس های بزرگ قابل بررسی است برای فضای چند میلمیتری بین دو شیشه که نهایتاً به 12 میلیمتر می رسد هیچ تاثیر قابل ملموسی ندارد. از این رو چندان به تاثیر گاز آرگون و بی صدا بودن پنجره و گفته های فروشندگان در این خصوص توجه نفرمائید.

علت عبور صدا از پنجره دوجداره:

عبور صدا از پنجره دوجداره علت و دلایل متعددی می تواند داشته باشد که با یک بررسی دقیق توسط کارشناس فنی میتوان به آنها پی برد. معمولاً اکثر پنجره های دوجداره به خوبی عایق بندی می شوند تا از ورود صدا به داخل ساختمان جلوگیری کنند. با این حال اگر از میزان عایق صوتی پنجره دوجداره خود رضایت ندارید موارد زیر را بررسی کنید:

  • شرایط نصب پنجره: احتمال دارد ناترازی های ایجاد شده در زمان نصب عامل نفوذ ضدا به داخل خانه شما باشد. دفرمگی و پیچیدگی هایی که در زمان نصب پنجره که به دلیل خطای اندازه گیری پنجره ایجاد شده باشد را ناترازی میگوئیم.
  • درزبندی اطراف پنجره: عدم استفاده از مواد پر کننده در اطراف پنجره میتواند عامل بعدی نفوذ صدا از پنجره دوجداره باشد. شکاف های اطراف پنجره را خوب بررسی کنید. هر نوع درزی میتواندباعث تشدید صدا از این طریق شود. بررسی شکاف های پنجره را از نمای بیرونی نیز انجام دهید.
  • عدم استفاده از فوم پلی یورتان: شکاف و درزهای اطرف پنجره با عرض بیش از 4 میلیمتر باید با تزریق فوم پلی یورتان کاملاً هوابندی شوند. حجم این فوم پس از تزریق افزایش یافته و کاملا شکاف های بین پنجره و دیوار را پر می کند.
  • نوارهای لاستیکی پنجره: از مهمترین عوامل کاهش صدا از طریق پنجره های دوجداره نوارهای لاستیکی میباشند. پارگی یا پوسیدگی نوارهای لاستیکی میتواند عامل بعدی عبور صدا باشد. نوارهای لاستیکی پنجره را چک کنید. میتوانید آنها را با نمونه های جدید جایگزین کنید
  • رگلاژ پنجره دوجداره: بسیاری از مشکلات عایق بندی پنجره های دوجداره، یا یک رگلاژ ساده حل میشود. رگلاژ پنجره دوجداره شامل عمیلات اصلاحی میباشدکه لنگه بازشو پنجره و یراق آلات را به شرایط ایده آل باز میگرداند و پنجره همانند روز اول خود میشود.
  • عیوب در یراق آلات: هرگونه دفرمگی، انحنا و شکستگی در یراق آلات پنجره میتواند باعث عدم هوابندی پنجره شود. ایجاد نیروی لازم به منظور بسته شدن کامل پنجره توسط یراق آلات تامین میشود که نقص در عملکرد آنها میتواند باعث نفوذ صدا از پنجره دوجداره باشد.
  • خطا در اندازه گیری پنجره: خطا در اندازه گیری میتواند باعث افزایش منافذ در پنجره ها شود. اغلب این منافذ و شکاف ها در عرض بالایی پنجره مشاهده می شوند. این نواحی از پنجره را کاملا چک کنید.
  • کیفیت نامناسب شیشه دوجداره: استفاده از شیشه های بی کیفیت و یا با جداره های باریک تر میتواند مهمترین عامل عبور صدا از پنجره دوجداره باشد. میتوانید شیشه پنجره را با نمونه های با کیفیت نظیر شیشه سه جداره جایگزین کنید
  • لولای پنجره: عدم تناسب مشخصات فنی لولای مونتاژ شده با پروفیل مصرفی میتواند عامل عبور صدا از پنجره دوجداره باشد. گاهی به علت استفاده کمتر از حد استاندارد لولا نیز می تواند عامل تشدید صدای عبوری از پنجره دوجداره باشد.
  • عدم چفت شدن مناسب: عدم بسته و چفت شدن لنگه پنجره ناشی از عبور سیم و هر نوع زائده دیگر میتواند عامل عبور صدا از پنجره دوجداره باشد.

صداگیری پنجره دوجداره UPVC:

فرایند صداگیری پنجره دوجداره UPVC به مجموعه اقدامات اصلاحی در یک پنجره جهت کاهش صدای عبوری گفته می شود. امروزه صدا گیری پنجره دوجداره UPVC از پرتقاضاترین خدمات در بخش تعمیرات پنجره دوجداره محسوب می شود و این گواهی بر حساسیت علت عبور صدا از پنجره دوجداره بین خریداران این متریال ساختمانی است.

  • نوارهای لاستیکی را تمیز کنید، انعطاف پذیری نوارهای لاستیکی تاثیری مستقیمی در هوابندی و عایق بندی پنجره های دوجداره دارند. تمیز کردن آنها میتواند باعث نرمی آنها شود. برای انعطاف پذیری بیشتر می توانید آنها را توسط روغن های خوراکی کمی چرب کنید.
صداگیری پنجره دوجداره
  • منافذ اطرف قاب پنجره (بین دیوار و پنجره) را خوب بررسی کنید. هرگونه درز و شکاف میتواند باعث عبور صدای بیرونی از این نواحی شود.
  • پیم های استوانه ای شکل روی یراق آلات پنجره قابلیت رگلاژ برای تنظیم میزان بسته شدن را دارند. توسط یک آچار آلن آنها را تنظیم نمائید.
  • در یراق آلات دوحالته لولای پنجره ها قابلیت رگلاژ دارند. توسط آچار مخصوص میزان فشار لنگه پنجره را رگلاژ تا هوابندی پنجره بهتر شود.

5. کیپ های پنجره نقش مکمل اسپانیولت برای قفل شدن پنجره را به عهده دارند موقیعت آنها بسیار حائز اهیمت است. علی رغم مونتاژ کیپ اسپانیولت به روی پنجره، ممکن است به علت موقعیت نامناسب تاثیر چندانی در کیپ شدن پنجره نداشته باشند.

نتیجه گیری نهایی :

صداهایی که در محیط های شهری به گوش می رسند می توانند برای ما دردسر ساز باشند و تا حد زیادی باعث عدم تمرکز و آسایش ما شوند. اثرات مخرب آلودگی صوتی بر ذهن و آسایش باعث شده است تا استفاده از پنجره دوجداره به عنوان یک عایق صدا به یکی از روش های مهم در زمینه جلوگیری از رد شدن صدا در ساختمان ها به شمار رود.

پنجره های دوجداره UPVC  با توجه به نوع متریال بکار رفته در تولید و نحوه نصب پنجره در میزان کاهش آلودگی صوتی کاملا با یکدیگر متفاوت خواهند بود. هر یک از اجزای پنجره بخشی از عملکرد کاهش صدا را به عهده دارند.

در نظر داشته باشید که تمامی پنجره های دوجداره که در بازار عرضه می شوند، عایق صدا نیستند و تنها مدل هایی با این مشخصه شناخته می شوند که از هر لحاظ عایق بندی صوتی شده باشند  که مشخصات فنی پروفیل و شیشه ها یکی از مهم ترین آن ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید