انواع مختلف پنجره دوجداره UPVC

■ انواع مختلف پنجره ساختمانی کدامند؟

پنجره های آهنی، پنجره های آلومینیومی، پنجره های پلیمری UPVC و پنجره چوبی از انواع مختلف پنجره میباشد.

■ بهترین پنجره در بین پنجره های ساختمانی کدام میباشد؟

بهترین پنجره در بین پنجره های ساختمانی، پنجره های است که شیشه و پروفیل های آن عایق صدا و حرارت باشند. در این میان پنجره دوجداره UPVC  و پنجره های ترمال بریک آلومینیومی بسیار بهتر از سایر نمونه ها هستند

■ پنجره دوجداره UPVC چیست؟

پنجره دوجداره UPVC نسل نسبتاً جدیدی از پنجره با شیشه دوجداره است که پروفیل های مورد استفاده آن از ماده پلیمری پلی وینیل کلراید یا Unplasticized PolyVinyl Chloride ساخته شده است.

■ فرق پنجره دوجداره UPVC با سه جداره چیست ؟

اصطلاح پنجره دوجداره UPVC بیشتر به شیشه نصب شده در آن مربوط می شود. در پنجره های سه جداره از شیشه هایی با سه لایه جهت عایق بندی بیشتر استفاده می شود.

■ پنجره ترمال بریک چیست؟

از انواع مختلف پنجره عایق، پنجره ترمال بریک است. در پنجره ترمال بریک از پروفیل های آلومینیوم بهینه شده حرارتی جهت ساخت پنجره استفاده می شود. برای اطلاع بیشتر مقاله پنجره ترمال بریک را مطالعه کنید.

■ پنجره دوجداره وین تک چیست ؟

وین تک به عنوان معتبرترین برند در زمینه تولید پروفیل های UPVC پنجره دوجداره در ایران می باشد. پروفیل های وین تک در حال حاضر به عنوان با کیفیت ترین پروفیل UPVC در کشور ایران معرفی می شود

■ وین تک چه نوع پنجره هایی دارد ؟

وین تک انواع مختلفی از پروفیل های UPVC  را برای ساخت پنجره های دوجداره تولید میکند. پنجره های لولایی، پنجره های ریلی یا کشویی، از مهمترین پنجره های دوجداره UPVC  بان نام تجاری وین تک است.

■ پنجره لمینیت چیست ؟

پنجره لمینیت نوع خاصی از پنجره های دوجداره upvc است که در ساخت آنها از پروفیل هایی رنگی با روکش لمینیت استفاده شده است. لمینیت به روکش هایی رنگی با طرح های خاص  از جنس پلی وینیل کلراید گفته میشود که جهت افزایش سطح زیبایی به روی پروفیل های upvc چسبانده می شود.

■ پنجره کشویی یا ریلی وین تک چیست ؟

از انواع محتلف پنجره وین تک، پنجره ریلی یا کشویی میباشد. در این پنجره ها لنگه پنجره بر بستر ریل تعبیه شده حرکتی خطی به سمت چچپ یا راست دارد

پنجره ریلی وین تک در انواع تک ریل و جفت ریل تولید و عرضه میشود.

■ پنجره سری 640 وین تک کدام نوع پنجره می باشد ؟

پنجره سری 640 وین تک از سری پنجره های دوجداره با سیستم بازشو لولایی محسوب میشود. از آنجایی که در ساخت این نوع پنجره از پروفیل سری 640 وین تک یا سری 60 میلمیتری استفاده می شود به پنجره سری 640 معروف است.

■ پنجره بازسازی وین تک چیست ؟

پنجره بازسازی وین تک از سری پنجره های دوجداره وین تک است که در ساخت آن از پروفیل قاب بازسازی سری 700 وین تک استفاده شده است. پنجره بازسازی وین تک بیشتر در پروژه های بازسازی برای ابجاد حداکثری ضریب عایق بندی استفاده می شود.

■ پنجره بیرون رنگی وین تک چیست ؟

منظور از پنجره های بیرون رنگی همان پنجره های بیرون لمینیت میباشد که جهت درک هرچه بیشتر عموم مردم از اصطلاح بیرون رنگی استفاده میشود. در این پنجره ها از هیچ رنگ یا مواد مشابهی جهت تولید پروفیل ها استفاده نمی شود. برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله پنجره بیرون رنگی را مطالعه نمائید.

■ فرق پنجره سری 640 وین تک با سری 700 در چیست ؟

تفاوت در ابعاد مقطع پروفیل مصرفی در ساخت پنجره است. در سری 640 از پروفیل های با عرض 60 میلیمتر چهار کانال استفاده میشود اما در سری 700 از پروفیل های با عرض 70 میلیمتر پنج کانال استفاده می شود.

■ پنجره تک ریل کشویی وین تک چیست ؟

پنجره تک ریل وین تک از سری پنجره های کشویی محسوب میشود. ریل تعبیه شده در قاب پنجره امکان حرکت لنگه کشویی را فراهم میکند. در این سیستم بخشی از پنجره ثابت و بخش دیگر قابلیت حرکت دارد.

■ لت پنجره کدام بخش از پنجره است ؟

لت به تقسیم بندی های داخلی پنجره و عموماً عمودی پنجره گفته میشود. به یک پنجره سه بخشی که دو بخش آن ثابت و یک بخش بازشو داشته باشد پنجره سه لت گفته میشود.

■ پنجره بیرون لمینیت وین تک چیست ؟

به پنجره دوجداره سفید رنگی گه که سطح بیرونی پروفیل های پنجره روکش لمینیت رنگی داشته باشد پنجره بیرون لمینیت گفته میشود.