قیمت پنجره دوجداره مارک خوب

امروزه پنجره دوجداره در ساختمان ها به عنوان یک کالای ضروی و تقریبا گران قیمت تبدیل شده است، فرایند نسبتاً هزینه بر تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های جدید دوجداره باعث شده تا خریداران همواره به دنبال پنجره دوجداره مارک خوب و با کیفیت ترین و با دوام ترین آنها باشند. حال سوالی که اینجا مطرح میشود قیمت پنجره دوجداره مارک خوب چقدر است؟ پنجره دوجداره مارک خوب را چگونه میتوانیم انتخاب کنیم؟

شاید با یک سرچ ساده در اینترنت و صفحات اجتماعی بتوان بسیاری از شرکت های تولید کننده و عرضه کننده پنجره دوجداره مارک خوب را پیدا کرد .اما چگونه می توان اعتماد کرد که پنجره ای که ارائه می کنند پنجره دوجداره مارک خوب هستند و قیمتی که برای پنجره دوجداره که از طرف آنها اعلام می گردد قابل اعتماد می باشد.

موضوع قیمت پنجره دوجداره مارک خوب و شناسایی پنجره با کیفیت شاید در نگاه اول موضوع چندان پیچیده و تخصصی نباشد. اما چنین نیست انتخاب پنجره دوجداره که تمامی استانداردها تولید و نصب در آن رعایت شده باشد تا حدودی نیاز به اطلاعات تخصصی و شناخت بازار پنجره دارد.

تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا شاخصه و مولفه های اصلی پنجره دوجداره مارک خوب را به شما معرفی کنیم.

پنجره دوجداره مارک خوب چیست ؟

فارغ از جنس و طرح، معمولا هر 30 سال یکبار پنجره های ساختمان را تعویض می کنند. بنابرین مهم است که هنگام خرید، محصولی با کیفیت را خرید نمائید. به طور کلی پنجره دوجداره مارک خوب به محصولی گفته میشود که فرایند ساخت آن با استفاده از متریال مطرح و بنام انجام گرفته باشد.

  یکی از مواردی که کاملا روشن است هرچه در ساخت یک درب پنجره از متریال و اقلام با کیفیت استفاده کنیم هزینه ساخت پنجره نیز در مقابل بیشتر خواهد شد. اما در نظر داشته باشید مازاد هزینه ای که برای خرید یک محصول با کیفیت همچون در و پنجره دوجداره می پردازید به هبچ وجه هزینه بیهوده ای نبوده و این هزینه متقابلا به  طول عمر پنجره دوجداره شما می افزاید.

پنجره دوجداره

قیمت پنجره دوجداره مارک خوب

هنگام خرید پنجره دوجداره مارک خوب، مهمترین موضوعی که ذهن مشتریان را درگیر می کند، قیمت تمام شده و کیفیت آن است. شاید پیش از اقدام برای خرید و نصب پنجره دوجداره، این سوال برایتان تداعی شده که قیمت پنجره دوجداره مارک خوب بر اساس چه فاکتور و مواردی تعیین می شود؟

برای شناخت بهترین پنجره دوجداره لازم است اجزای تاثیر گذار در کیفیت پنجره را بررسی کنیم. اجزای تاثیر گذار بخش مهمی از کیفیت پنجره دوجداره را شامل میشوند که ممکن است در نگاه مستقیم مصرف کننده نهایی نباشد ولی بیشترین تاثیر را د عمر و دوام پنجره داشته باشد. به طور کلی فاکتور های مهم جهت بررسی بهترین پنجره دوجداره شامل موارد ذیل میباشد.

پنجره دوجداره بزرگ
  1. برند و کیفیت پروفیل مصرفی.
  2. ضخامت و ابعاد پروفیل تقویت گالوانیزه.
  3. نوع بازشو در یراق آلات.
  4. برند یراق آلات مصرفی.
  5. نوع شیشه مورد استفاده.
  6. خدمات پس از فروش و گارانتی.
پنجره دوجداره

تاثیر پروفیل در قیمت پنجره دوجداره مارک خوب

مهمترین عامل در قیمت و کیفیت پنجره دوجداره مارک خوب به پروفیل UPVC مصرفی بستگی دارد. در انتخاب یک پنجره دوجداره مارک خوب هر چه از پروفیل های با کیفیت تری استفاده شود  تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی آن می گذارد.

انحنا و دفرمگی پروفیل در کوتاه مدت و تغییر رنگ پروفیل در اثر تابش نور خورشید، شککندگی پروفیل دراثر تداوم کاکرد، عدم جوش پذیری مناسب  از جمله ایرادات بسیار شایعی است که در صورت انتخاب پروفیل بی کیفیت با آن مواجه خواهید شد. تشخیصپروفیل UPVC با کیفیت با مشاهده پروفیل و کنترل چشمی هرگز امکان پذیر نیست و لازم است اطلاعات تخصصی تری در این زمینه جمع آوری شود. در هرم قیمتی پنجره دوجداره مارک خوب، پروفیل UPVC با قرار گیری در جایگاه اول به طور تقریبی 40 الی 60 درصد از قیمت نهایی را شامل می شود.

شکنندگی پروفیل

تاثیر گالوانیزه در قیمت پنجره دوجداره مارک خوب

تدام و کارکرد مناسب یک پنجره upvc در برابر تنش های وارده بیش از هر چیزی به ابعاد  و ضخامت پروفیل تقویت گالوانیزه بستگی دارد. در نتیجه گالوانیزه از اجزای حیاتی و تاثیر گذار در دوام پنجره دوجداره است. پروفیل گالوانیزه پنجره عموما مقاطعی U شکل هستند که به منظور استحکام بخشی در داخل مقاطع پروفیل قرار میگرد.

پروفیل گالوانیزه پنجره دوجداره از ورق های گالوانیزه و به روش رول فرمینگ ساخته میشوند. میزان استحکام پروفیل گالوانیزه پنجره دوجداره ارتباط مستقیمی با ضخامت ورق مصرفی دارد. برای گالوانیزه پنجره دوجداره حداقل ضخامت ورق 1.25 میلمیتر پیشنهاد میشود.

آهن پنجره دوجداره

تاثیر عدم استفاده از گالوانیزه پنجره دوجداره

قطعا در مدت کوتاهی پنجره ای که در معرض تابش نور آفتاب قرار گرفته، دچار تابیدگی خواهد شد. علاوه بر آن یراق آلاتی که باید پیچ اتصال آنها در گالوانیزه محکم شده باشد، به علت نفوذ در لایه نرم پی وی سی دیگر توانایی نگهداشتن لنگه را نداشته و در نتیجه لنگه از جای خود بیرون خواهد آمد.

استفاده از گالوانیزه پنجره ضعیف یا عدم استفاده آن تنها راه تقلب تولید کننده پنجره در کاهش قیمت یک پنجره دوجداره است. تولید کننده پنجره دوجداره با کاهش ابعاد و ضخامت پروفیل تقویت و در مواقعی حذف آن، سعی دارد محصولی با حداقل هزینه را بر مصرف کننده نهایی تولید نماید.

 تاثیرات استفاده از پروفیل تقویت غیر استاندارد در ماه های اولیه چندان محسوس نخواهد بود اما با گذشت زمان و رفته رفته شاهده تغییراتی در شکل و فرم پروفیل ها خواهیم بود.

تاثیر یراق در قیمت پنجره دوجداره مارک خوب

به هرنوع قطعه یا مکانیزمی که باعث باز و بسته شدن لنگه پنجره میشود یراق میگوئیم. یراق مهمترین نقش را در کارکد راحت و عایق بندی پنجره دوجداره دارد.انواع مختلفی از یراق آلات در پنجره دوجداره قابلیت نصب و مونتاژ را دارد.

چنانچه به دنبال خرید پنجره دوجداره مارک خوب هستید، یراق دوحالته یا دو جهت بازشو را به شما پیشنهاد میکنیم. این یراق در دو جهت مختلف قابلیت باز شدن را دارد. بسیار مستحکم و عایق بندی خوب و مطمئنی دارد.

یراق پنجره دوجداره

به طور متوسط یک یراق خوب و با کیفیت 15 الی 30 درصد از قیمت پنجره دوجداره مارک خوب را شامل می شود.ممکن است در یراق آلات خاص همانند یراق فلوکس واگنی این رقم و ضریب بیشتر باشد.

بهترین یراق پنجره دوجداره به یراق آلات ساخت کشور آلمان اختصاص دارد. یراق آلات ساخت کشور ترکیه در جایگاه دوم قرار دارد. از برندهای معتبر در یراق آلات آلمانی میتوان به مارک روتو  و در یراق آلات ساخت ترکیه  میتوان به مارک آکادو اشاره کرد.

یراق آلات پنجره دوجداره

تاثیر شیشه در قیمت پنجره دوجداره مارک خوب :

قابلیت استفاده از شیشه های دوجداره یا سه جداره همواره به عنوان مهمترین مزیت پنجره های UPVC  معرفی میگردد. شیشه دوجداره عموماً دو شیشه در ضخامت های مختلف است که توسط یک اسپیسر ( جداکننده) از جنس آلومنیوم از یکدیگر و با فاصله از هم جدا شده و فضای بین آن ها با گاز مخصوص ( به طور معمول آرگون) پر می شود.

در این میان ضخامت لایه ها، ساختار شیشه ( ساده، سکوریت، لمینیت و …) رنگ بندی شیشه ها، نوع گاز بین جداره ها در قیمت تمام شده شیشه پنجره بسیار تاثیر گذار است. ارزان ترین و پر مصرف ترین نوع شیشه پنجره UPVC، به شیشه دوجداره ساده اختصاص دارد.انجام فرایند های اثر گذار در بهینه شدن شیشه همانند لمینیت یا سکوریت باعث بالا رفتن قبیمت شیشه مورد نظر خواهد شد.

گاز آرگون شیشه دوجداره

تاثیر گارانتی در قیمت پنجره دوجداره مارک خوب :

ضمانت و گارانتی پنجره دوجداره بر حسب متریال های استفاده شده در ساخت پنجره ارائه میشود . هر یک از متریال های مصرفی تولید کننده مجزایی دارد که آنها تضمین کیفیت را ارائه میدهند. اما در میان شرکت های تولید کننده پروفیل پیش قدم شده و برگه گرانتی پنجره از سوی آناها و با توجه به علکرد تولید کننده صادر میشود.

یکی از مواردی که در تصمیم گیری و انتخاب خریداران درب و پنجره بسیار تاثر گذار است، گارانتی و شرایط بهره مندی از خدمات پس از فروش است. آشنایی با مواردی که تحت پوشش گارانتی پروفیل پنجره دو جداره می‌شوند به شما کمک می‌کند دقت بیشتری در انتخاب تولیدکننده پنجره دو جداره و پروفیل پنجره دو جداره به خرج دهید و از محصولی که دریافت می‌کنید، بالاترین رضایت را کسب کنید.

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید