قیمت پنجره وین تک 1402

در این مقاله از یو پی وی سی کالا سعی داریم عوامل موثر بر قیمت پنجره وین تک را به طور کامل مورد ارزیابی قرار دهیم. همچنین در ادامه مقاله چند نمونه قیمت پنجره وین تک در سال 1402 را مورد تحلیل و ارزیابی قرار خواهیم داد.

اهمیت به موضوع قیمت در و پنجره وین تک از آنجایی آغاز می شود که بسیاری از خریداران در و پنجره دوجداره از نوسانات و اختلاف قیمتی که در بازار وجود دارند گله مند بوده و در انتخاب یک محصول با کیفیت تردید بسیاری دارند.

به درستی چرا قیمت پنجره وین تک در بین تولیدکنندگان این محصول چنین اختلاف چشمگیری دارد؟ محاسبه قیمت پنجره دوجداره وین تک بر چه اساسی تعیین می شود؟ کدام یک از متریال های مصرفی باعث اختلاف قیمت پنجره وین تک می شود ؟

تا پایان این مقاله از یو پی وی سی کالا همراه باشید تا منبع کاملی از اطلاعات مورد نیاز در خصوص خرید و قیمت پنجره دوجداره وین تک را در اختیار شما قرار دهیم.

عوامل موثر بر قیمت پنجره وین تک

عوامل مختلفی بر قیمت پنجره وین تک تاثیر گذار خواهد بود در صورت آشنایی با این عوامل مسیر انتخاب و خرید پنجره برای شما بسیار آسان خواهد بود. اهم عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره وین تک شامل این موارد میباشد:

  1. طرح و شکل پنجره دوجداره.
  2. ابعاد پنجره.
  3. تعداد پنجره های پروژه
  4. رنگ پروفیل مصرفی (سفید یا لمینیت بودن پنجره ها).
  5. سری پروفیل
  6. سیستم بازشو انتخاب شده (لولایی یا کشویی بودن).
  7. مشخصات پروفیل تقویت گالوانیزه (ابعاد و ضخامت).
  8. نوع شیشه مصرفی.
  9. نوع یراق آلات (تک حالته، دوحالته، کشویی و ….).
  10. شرایط پروژه (ساختمان نوساز یا بازسازی).
  11. موقعیت جغرافیایی پروژه.

نحوه محاسبه قیمت پنجره وین تک :

هنگام خرید پنجره دوجداره وین تک، مهمترین موضوعی که ذهن مشتریان را درگیر می کند، قیمت تمام شده و کیفیت آن است. شاید پیش از اقدام برای خرید و نصب پنجره دوجداره، این سوال برایتان تداعی شده که قیمت پنجره وین تک بر اساس چه فاکتور و مواردی تعیین می شود ؟

درست است که عوامل مختلفی بر قیمت درب و پنجره وین تک موثر است. اما به طور کلی قیمت پنجره وین تک بر اساس اصولی ثابت و مشخص محاسبه می شود.

زمانی که مشتریان از روند و شیوه دقیق قیمت گذاری آگاهی کامل داشته باشند، حس اعتماد بیشتری نسبت به خرید خود پیدا خواهند کرد و همین امر رفته رفته باعث جلب رضایت مشتریان خواهد شد.

اساس و معیار محاسبه قیمت پنجره وین تک :

قیمت پنجره وین تک به طور میانگین به سادگی قابل محاسبه است و نیاز به اطلاعات فنی خاصی ندارد اما برای رسیدن به قیمت واقعی پنجره وین تک لازم است اطلاع دقیقی از متریال مصرفی داشته باشیم. چه بسا ممکن است قیمت پایین تر یک پنجره دوجداره به دلیل حذف برخی متریال مصرفی باشد که برای مصرف کننده نهایی حساسیت آنها قابل درک نباشد.

اما اولین گام در خصوص قیمت پنجره وین تک داشتن ابعاد و طرح و شکل پنجره است. مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت پنجره وین تک، میزان و نوع پروفیل UPVC مصرفی در آن است. قیمت پایه پنجره دوجداره بر اساس متر طول پروفیل UPVC مصرفی محاسبه می شود. اما در خصوص سایر متریال ها نظیر شیشه و یراق، واحد محاسبه کاملاً متفاوت است.

  • پروفیل های یو پی وی سی پنجره :

تمام پروفیل های UPVC استفاده شده در تولید یک درب یا پنجره به صورت متر طول در پیش فاکتور ها درج میگردد. در موارد استثنا ممکن است صرفاً برای پروفیل پنل درب از واحد متر مربع استفاده شود.

  • یراق آلات پنجره :

اسپانیولت پنجره، دستگیره پنجره، لولای پنجره، کانکتورها، زبانه مقابل و …. به صورت یکجا و بر حسب ست در فاکتور های فروش درج می شوند. ابعاد بازشو نیز در قیمت یراق پنجره دوجداره بی تاثیر نبوده و متناسب با ابعاد طولی (ارتفاع و عرض) قیمت گذاری می شوند.

  • شیشه ها:

هر نوع شیشه مورد استفاده در پنجره های UPVC بر اساس متر مربع بیان میشود. در محاسبات فروش، شیشه های کمتر از یک متر مربع و کوچک را نیز به دلیل پرت و دوریز بیشتر، نیز یک متر مربع محاسبه می کنند

تاثیر سری پروفیل بر قیمت پنجره وین تک :

این طبیعی است که در انتخاب متریال برای هر پنجره ای، هرچه از مصالح با کیفیت تری استفاده شود، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی آن میگذارد و مسلم است که در هر خریدی انتخاب برندهای معتبر و با کیفیت هزینه بیشتری را می طلبد.

ولی در نظر داشته باشید که مازاد هزینه ای که برای پروفیل درجه 1 و مرغوب می پردازیم، به هیچ وجه هزینه بی تاثیری نیست و در دراز مدت به ایمنی و طول عمر پنجره خود می افزائیم. به زبان ساده انتخاب یک پروفیل مرغوب نظیر پروفیل وین تک، کارایی و راندمان پنجره دوجداره را دوچندان کرده و و داوم آن را بر سالیان طولانی تضمین می کند.

تاثیر یراق آلات در قیمت پنجره وین تک:

در تعریف یراق پنجره دوجداره باید بگوئیم هر نوع قطعه فلزی یا پلاستیکی که سبب شود بخشی از پنجره (بازشو) باز یا بسته شود را یراق آلات پنجره دوجداره در نظر میگیرم. یراق آلات نقشی مهمی در کیفیت و هوابندی پنجره را ایفا می کنند. یراق آلات معمولاً میتوانند بین 10 الی 25 درصد از قیمت یک پنجره را شامل شود. بسته به تعداد و نوع یراق مصرفی این عدد میتواند متغیر باشد.

در برخی یراق آلات درب و پنجره های دوجداره نظیر یراق فولکس واگنی به دلیل پیچیدگی بالای قطعات مورد استفاده قیمت یراق میتواند هم تراز با قیمت پروفیل های مصرفی باشد.

قفل پنجره دوجداره

تاثیر شیشه در قیمت پنجره وین تک:

به جداره های نور گذر پنجره که ارتباط ما با بخش بیرونی پنجره را فراهم میکند شیشه پنجره می گوئیم. شیشه ها در پنجره های دوجداره بیشترین سطح از مساحت پنجره ها را تشکیل می دهند پس تاثیر بسزایی در میزان عایق بندی یک پنجره دوجداره یا سه جداره دارند.

انواع مختلفی از شیشه های ساختمانی را در رنگ و ضخامت مختلف میتوانید در پنجره های UPVC  استفاده نمائید. اما هر کدام از شیشه ها قیمت های مختلفی دارند. موارد ذیل  میتواند شاخص های قیمت گذاری شیشه پنجره های UPVC  باشد.

  1. ضخامت لایه های تشکیل دهنده شیشه پنجره (دوجداره یا سه جداره بودن).
  2. ضخامت نهایی شیشه دوجداره یا سه جداره. (18-20-24 میلمیتری)
  3. نوع مواد چسبنده و مصرفی مورد استفاده در فرآیند تولید.
  4. رنگ بندی شیشه، مثلا استفاده از شیشه های رفلکس رنگی.
  5. طرح و ابعاد شیشه، ایجاد اشکال خاص و یا شیشه های منحنی و خم.
  6. ساختار شیشه و مشخصات فنی، به طور مثال شیشه های سکوریت یا لمنیت بسیار گران تر از شیشه های ساده هستند.
  7. تولید صنعتی و استفاده از گاز آرگون در شیشه دوجداره.

تاثیر گالوانیزه در قیمت پنجره وین تک

مهمترین بخش و متریالی که یک تولید کننده پنجره دوجداره میتواند با دستکاری در آن باعث کاهش قیمت پنجره دوجداره شود، عدم استفاده از گالوانیزه پنجره دوجداره است. گالوانیزه پنجره دوجداره بعد از مرحله برش و قبل از مرحله جوش داخل پروفیل پنجره قرار گرفته و باعث تقویت و افزایش استحکام پنجره میشود اما مشخصات فنی و ابعادی آن بعد از تولید پنجره قابل مشاهده نیست.

از این تولید کننده می تواند از مقاطع سبک و نازکی از گالوانیزه برای کاهش قیمت پنجره دوجداره استفاده کند. چه بسا ممکن است از استفاده از آن به طور کامل کوتاهی ورزد و یک پنجره دوجداره بدون گالوانیزه به شما بفروشد و شما نیز متوجه این موضوع نشوید.

گالوانیزه پنجره دوجداره

گالوانیزه تقویت پنجره دوجداره چیست ؟

گالوانیزه آهنی پنجره دوجداره UPVC به پروفیل های فولادی ساخته شده از ورق گالوانیزه گفته می شود. لازم است بدانیم پروفیل های UPVC پنجره های دوجداره به تنهایی نمی توانند در ساخت پنجره استفاده شوند و باید برای استحکام بخشی به پروفیل های پنجره از پروفیل های آهنی در و پنجره نیز استفاده نمائیم

گالوانیزه پنجره دوجداره نقشی همانند میلگرد در بتن را ایفا می کند و اجازه دفرمگی یا پیچیدگی پروفیل پس از نصب پنجره را می گیرد. گالوانیزه پنجره دوجدار همانند میلگرد ها میتواند دارای ابعاد و مشخصات فنی کاملا متفاتی از هم داشته باشد.

گالوانیزه های پنجره میتوانند از ضخامت 1.25mm  تا ضخامت 1.5mm باشد اما متاسفانه برخی از تولیدکنندگان پنجره دوجداره جهت کسب منافع مالی بیشتر و کاهش قیمت پنجره از ضخامت های کمتری استفاده می کنند. پس ضخامت و ابعاد ورق گالوانیزه تقویت مهمترین دلیل تاثیر گذار در اختلاف قیمت پنجره دوجداره وین تک است.

گالوانیزه پنجره وین تک

وین تک مقاطع مختلفی از پروفیل های upvc را تولید می کند که هرکدام دارای گالوانیزه های متفاوتی هستند. گالوانیزه پنجره وین تک از ضخامت 1/25 میلمیتر شروع شده و تا ضخامت 2 میلیمتر میتواند متغیر باشد. اما جدا از ضخامت باید ابعاد گالوانیزه پنجره نیز با ابعاد استاندارد مطابقت داشته باشد. برای اطلاع از ابعاد و مشخصات فنی گالوانیزه های پنجره های دوجداره وین تک میتوانید به بخش کاتالوگ های فنی مراجعه نمائید.

مراقب باشید چرا که یک پنجره وین تک با گالوانیزه غیر استاندارد حتی در صورت استفاده از پروفیل وین تک، از کارایی لازم برخوردار نیست. در مدت کوتاهی پروفیل های پنجره های خریداری شده دفرمه و پیچیده خواهند شد.

قیمت پنجره وین تک 1402- آذر ماه

خب حال که با شاخصه ها و عوامل تاثیر گذار در قیمت پنجره وین تک آشنا شدیم بهتر است با چند نمونه از قیمت پنجره ها نیز آشنا شویم . قیمت پنجره وین تک در آذر ماه 1402 کاملا منطبق با تورم و شرایط استاندارد یک پنجره تنظیم شده است.

قیمت پنجره دوجداره وین تک سفید (نمونه 1)

جهت تحلیل قیمت پنجره دوجداره وین تک به بررسی یک نمونه با مشخصات ذیل خواهیم پرداخت.

پنجره دوجداره وین تک با ابعاد عرض 250 سانتیمتر و ارتفاع 180 سانتیمتر که پنجره فوق دارای یک کتیبه با ارتفاع 50 سانتی متر میباشد. در ساخت این پنجره از پروفیل سری W640 وین تک (سری 60) سفید لاستیک دار استفاده شده است. این پنجره دارای دو بازشو با یراق دوحالته میباشد. نوع شیشه های مصرفی نیز با ضخامت 20 میلیمتر و از دولایه 4 و 6 میلیمتری استفاده شده است.

هزینه نصب در محاسبات قیمت پنجره انجام شده است اما در صورت نصب پنجره دوجداره در پروژه های بازسازی میبایست 12 الی 17 درصد به مجموع هزینه های تولید اضافه گردد. هزینه حمل پنجره دوجداره به محل پروژه نیز با توجه به مسافت و تعداد کلی پنجره های متغیر و توافقی میباشد.

شرح کالا و اقلام مصرفیمقدار واحد قیمت واحد (ریال)قیمت واحد (ریال)
پروفیل قاب پنجره وین تک
8.62متر2,200,00018,964,000 ریال
پروفیل میانی پنجره وین تک5.79متر2,460,00014,243,000 ریال
پروفیل لنگه پنجره وین تک
7.67متر2,520,00019,328,400 ریال
پروفیل زهوار شیشه پنجره وین تک18.57متر350,0006,499,500 ریال
شیشه دوجداره 4+10+6ساده 3.42مترمربع6,800,00024,460,000 ریال
ست یراق دو حالته ساخت ترکیه2ست9,000,00018,000,000 ریال
کانکتور اتصال وسط10عدد200,0002,000,000 ریال
مجموع هزینه های تولید پنجره102,495,300 ریال
هزینه نصب (10 درصد کل)110,249,530 ریال
قیمت نهایی فروش پنجره دوجداره112,744,830 ریال

قیمت پنجره دوجداره وین تک سفید (نمونه 2)

پنجره دوجداره وین تک با ابعاد عرض 130 سانتیمتر و ارتفاع 160 سانتیمتر که پنجره فوق دارای یک کتیبه با ارتفاع 40 سانتی متر میباشد. در ساخت این پنجره از پروفیل سری W640 وین تک (سری 60) سفید لاستیک دار استفاده شده است. این پنجره دارای یک بازشو با یراق تک حالته میباشد. نوع شیشه های مصرفی نیز با ضخامت 20 میلیمتر و از دولایه 4 و 6 میلیمتری استفاده شده است.

هزینه نصب در محاسبات قیمت پنجره انجام شده که بر اساس یک پروژه ساختمانی نوساز تنظیم شده است.

شرح کالا و اقلام مصرفیمقدار واحد قیمت واحد (ریال)قیمت واحد (ریال)
پروفیل قاب پنجره وین تک
5.82متر2,200,00012,804,000 ریال
پروفیل میانی پنجره وین تک2.36متر2,460,0005,805,600 ریال
پروفیل لنگه پنجره وین تک
3.53متر2,520,0008,895,600 ریال
پروفیل زهوار شیشه پنجره وین تک9.6متر350,0003,360,500 ریال
شیشه دوجداره 4+10+6ساده 1.53مترمربع6,800,00010,404,000 ریال
ست یراق تک حالته ساخت ترکیه1ست5,500,0005,500,000 ریال
کانکتور اتصال وسط4عدد200,000800,000 ریال
مجموع هزینه های تولید پنجره47,569,200 ریال
هزینه نصب (10 درصد کل)14,756,920 ریال
قیمت نهایی فروش پنجره دوجداره52,326,120 ریال

قیمت پنجره دوجداره وین تک بازسازی سفید (نمونه 3)

پنجره بازسازی سری 700 وین تک، نوع دیگری از پنجره های دوجداره وین تک می باشد که در ساخت این نمون از پروفیل قاب بازسازی (قاب لبه پروازی) استفاده شده است. پروفیل لنگه پنجره و نیز پروفیل میانی پنجره نیز در این طرح از سری 700 وین تک استفاده شده است.

پنجره دوجداره وین تک سری 700 با ابعاد عرض 1400 میلمیتر و ارتفاع 1600 میلیمتر میباشد. در ساخت قاب این پنجره از پروفیل قاب بازسازی سری W700 وین تک (سری 70) سفید لاستیک دار استفاده شده است. این پنجره دارای یک بازشو با یراق دو حالته میباشد. نوع شیشه های مصرفی نیز با ضخامت 20 میلیمتر و از دولایه 4 و 6 میلیمتری استفاده شده است.

هزینه نصب در محاسبات قیمت پنجره انجام شده است که بر اساس یک پروژه ساختمانی نوساز تنظیم شده است.

شرح کالا و اقلام مصرفیمقدار واحد قیمت واحد (ریال)قیمت واحد (ریال)
پروفیل قاب بازسازی وین تک6.36متر2,400,00015,264,000 ریال
پروفیل میانی پنجره وین تک1.53متر2,650,0004,054,000 ریال
پروفیل لنگه پنجره وین تک
4.44متر2,700,00011,988,000 ریال
پروفیل زهوار شیشه پنجره وین تک8.3متر350,0002,905,000 ریال
شیشه دوجداره 4+10+6ساده 1.72مترمربع6,800,00011,696,000 ریال
ست یراق دو حالته ساخت ترکیه1ست9,000,0009,000,000 ریال
کانکتور اتصال وسط2عدد200,000400,000 ریال
مجموع هزینه های تولید پنجره55,307,500 ریال
هزینه نصب (10 درصد کل)15,530,750 ریال
قیمت نهایی فروش پنجره دوجداره60,838,250 ریال

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید