پروفیل های UPVC

■ پروفیل چیست ؟

پروفیل یا نیم‌رخ یا رُخ‌نما (به انگلیسی Profile) از نظر واژگان به معنای مقطع ثابت و طول بسیار است که در اصطلاح ساختمان‌سازی و ماشین‌سازی برای قطعات فولادی به‌کار می‌رود، که به اشکال گوناگون ساخته می‌شود. پروفیل ها معمولاً در شاخه های 6 متری تولید می شوند

■ پروفیل upvc چیست ؟

پروفیل upvc از مصالح نوین ساختمانی میباشد. مقاطعی چند محفظه با طول 6 متر که متریال اصلی ساخت پنجره دوجداره upvc محسوب می شود. چهارچوب و ساختار پنجره های دوجداره توسط پروفیل upvc  ساخته می شوند. پروفیل upvc بیشترین سهم از قیمت یک پنجره را شامل میشود.

■ پروفیل قاب سری 640 پنجره دوجداره چیست ؟

چهارچوب یا قاب درب و پنجره ها با سیستم بازشوی لولایی در سری 640 توسط پروفیل قاب سری 640 ساخته می شود. به عبارتی دیگر پروفیل فریم نقش چهار چوبی را دارد که سایر اجزای تشکیل دهنده پنجره شامل پروفیل های بازشو، پروفیل های میانی و شیشه های دوجداره به روی آن مونتاژ یا نصب می شوند.

■ پروفیل لنگه پنجره یا سش چیست ؟

بخش بازشو و یا متحرک پنجره­ ها توسط این پروفیل ساخته می شود. به عبارتی دیگر چنانچه لازم باشد در یک پنجره دوجداره UPVC، قسمتی از آن دارای بخش بازشو باشد لازم است از پروفیل لنگه پنجره استفاده کنیم. پروفیل سش پنجره، بازشو پنجره از دیگر اسامی این پروفیل است.

■ پروفیل مولیون پنجره چیست ؟

از پروفیل مولیون به عنوان مقسم یا تقسیم کننده داخلی درب یا پنجره UPVC استفاده می شود. جداسازی یک بخش از بخشی دیگر از جمله اقدامات متداول در ساخت درب و پنجره های UPVC می باشد که این امر توسط پروفیل میانی ثابت یا پروفیل مولیون انجام می شود.

■ پروفیل سش درب چیست ؟

چهارچوب بخش متحرک درب­ های یو پی وی سی داخل بازشو در سیستم سری 640 توسط این پروفیل ساخته می شود. سطح مقطع بزرگ پروفیل لنگه درب سری 640 از یک طرف و ابعاد بزرگتر پروفیل تقویت گالوانیزه مصرفی از طرف دیگر، باعث افزایش استحکام و ضریب امنیتی درب های ساخته توسط این پروفیل می گردد.

■ پروفیل سش درب بیرون بازشو چیست ؟

از این پروفیل در ساخت درب هایی که می بایست جهت قسمت بازشو به سمت بیرون باشد استفاده می شود. ویژگی مهم پروفیل لنگه درب بیرون بازشو این است که طراحی به نحوی انجام شده است که مونتاژ و یا دمونتاژ پروفیل زهوار و متعاقباً خروج شیشه صرفاً از سمت نمای داخلی انجام گیرد.

■ پروفیل زهوار شیشه تک جداره چیست ؟

از پروفیل زهوار شیشه تک جداره سری 640 به منظور ثبات شیشه ­های تک جداره با ضخامت 4 و یا 6 میلمیتر استفاده می شود. اگرچه از شیشه های تک جداره در پنجره های یو پی وی سی به ندرت استفاده می شود اما شرکت وین تک به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان خاص، این پروفیل را نیز در سبد محصولی خود قرار داده است.

■ پروفیل آور هانگ یا وسط متحرک چیست ؟

از پروفیل آور هانگ یا وسط متحرک در ساخت درب و پنجره های دوجداره لولایی فرانسوی در نقش پروفیل تیرک عمودی میانی استفاده می شود. این پروفیل بین دو لنگه بازشو قرار گرفته و توسط لنگه دوم یا ثانویه قابلیت حرکت دارد.

■ پروفیل زهوار شیشه دوجداره چیست ؟

از پروفیل زهوار شیشه دوجداره به منظور ثبات شیشه های دوجداره با ضخامت خارجی 20 میلیمتر در پنجره های یو پی وی سی وین تک استفاده می گردد. پروفیل زهوار شیشه دو جداره 20 میلمیتری در دو نوع ساده و دکوراتیو و با نوار لاستیکی مشکی رنگ تولید و عرضه می شود.

■ پروفیل زهوار شیشه سه جداره چیست ؟

از پروفیل زهوار شیشه سه جداره به منظور ثبات شیشه­ های سه جداره با ضخامت خارجی 32 میلیمتر در داخل درب و پنجره­ های UPVC وین تک استفاده میشود. شیشه سه جداره از سه لایه شیشه تک جداره 4 میلیمتری به همراه دو اسیپسر (فاصله دهنده) 10 میلمیتری تشکیل میگردد. هرچه لایه های شیشه مصرفی از تعداد و ضخامت بیشتری برخوردار باشد پنجره یا درب عملکرد بهتری در مقابل کاهش آلودگی صوتی خواهد داشت. این لایه ها باعث شکست فرکانس ها و امواج صوتی می شوند.