پنجره دوجداره استاندارد:

پنجره دوجداره استاندارد چیست؟ ویژگی ها و مشخصات فنی و ظاهری یک پنجره دوجداره استاندارد چه مواردی میباشد؟

پنجره دوجداره استاندارد موضوعی پر طرف داری و پر بحثی که قصد داریم در این مقاله از یو پی وی سی کالا به آن اشاره کاملی داشته باشیم. امروزه پنجره ها بخش مهمی از اجزای یک ساختمان محسوب میشوند. در این میان پنجره های دوجداره UPVC به دلیل ویژگی های بسیار مناسب در بخش کاهش مصرف انرژی و عایق بندی بسیار عالی از طرفداران زیادی برخوردار است.

نصب یک پنجره دوجداره استاندارد بخش مهمی از فرایند ساخت و یا اجرای بازسازی هر ساختمانی است، چرا که در طول زمان کیفیت و عملکرد مناسب این بخش از کالای ساختمانی بر روی میزان مصرف انرژی و همچنین رضایت مندی و آسایش ساکنین بسیار تاثیرگذار خواهند بود. اما آیا هر پنجره دوجداره ای میتواند سطح انتظار و رضایت مندی مصرف کننده را تامین نماید؟ چطور میتوانیم بهترین پنجره دوجداره را انتخاب کنیم؟

 پنجره دوجداره چیست:

استفاده از شیشه های دوجداره با فاصله هوایی معین، علت نامگذاری پنجره های مدرن و امروزی میباشد. پنجره های آلومینیومی ترمال بریک و پنجره های ساخته شده از پروفیل های UPVC دو نمونه از پرطرفدار ترین نوع پنجره های دوجداره ساختمانی بشمار میروند. امروزه پنجره های دوجداره UPVC به دلیل ضریب انتقال حرارتی بسیار پایین و اهمیت بسزایی که در میزان آسایش یک محیط دارند از مهمترین متریال های هر ساختمانی بشمار می روند.

علاوه بر این موضوع، کاهش مصرف انرژی سالیانه مورد نیاز جهت سرمایش و گرمایش سبب شده استفاده از سیستم پنجره های دوجداره در ساختمان ها به عنوان امری لازم الاجرا از سوی سازمان مربوطه تلقی شود. اما آیا هر پنجره دوجداره UPVC میتواند تمام نیازها و ویژگی های خاص این محصولات را تامین نماید؟

در جواب باید بگوئیم خیر چرا که یک پنجره دوجداره از قطعات و اجزای متنوع ایی تشکیل شده که نحوه مونتاژ آنها در کنار یکدیگر و همچنین چگونگی فرایند تولید و نصب می تواند تضمین کننده کیفیت محصول نهایی باشد. چه بسا ممکن است در ساخت یک پنجره دوجداره از بنام ترین پروفیل و یراق آلات نیز استفاده شده باشد اما به دلیل بی توجهی به فرایتد تولید و یا نصب، پنجره دوجداره مورد نظر از کارایی و کیفیت لازم برخوردار نباشد و به عنوان پنجره دوجداره استاندارد قلمداد نشود.

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مشخصات فنی و ظاهری یک پنجره دوجداره استاندارد و با کیفیت آشنا سازیم.

  • انتخاب پروفیل های UPVC استاندارد:

تاثیر استفاده از پروفیل های UPVC استاندارد و با کیفیت در فرایند تولید درب و پنجره های دوجداره استاندارد میتواند تا 50 درصد از کیفیت نهایی محصول را شامل میشود. به عبارتی دیگر انتخاب بهترین پروفیل upvc میتواند تضمین کننده یک دوم از کیفیت و داوم محصول را شامل شود. عدم دفرمگی و تغییر شکل و نیز عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید دو مولفه مهم و تعیین کننده در کیفیت پروفیل های upvc میباشد.

چنانچه به دنبال یک پروفیل با کیفیت و مرغوب برای درب و پنجره های دوجداره پروژه خود هستید، سعی کنید از برند های معتبر که موفق به اخذ گواهینامه های معتبر کیفی شده اند را خربد نمائید. در بین گواهینامه های کیفی، گواهینامه رال کشور آلمان به عنوان معتبر تربن گواهینامه در خصوص پروفیل های یو پی وی سی شناخته میشود در بین تولید کنندگان داخلی پروفیل های upvc وین تک تنها شرکتی است که موفق به اخذ این گواهینامه برای 6 سال متوالی شده است.

 پروفیل وین تک:

پنجره وین تک و پروفیل های UPVC پنجره وین تک امروزه به عنوان معتبرترین برند در زمینه درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی بشمار می رودند. مطالعات و بررسی های انجام شده از شرایط جغرافیایی و آب هوایی و نیز معماری کشور ایران و تاثیر آن در طراحی مقاطع پروفیل های UPVC باعث شده پروفیل های پنجره وین تک امروزه به عنوان کامل ترین و کارامد ترین سیستم های یو پی وی سی کشور ایران محسوب شود.

استفاده از مواد اولیه با کیفیت، استقرار به روز ترین تجهیزات و ماشین آلات مدرن آلمانی، استفاده از مواد افزودنی اروپایی سبب شده پروفیل های UPVC با برند تجاری WINTECH در حال حاضر یکی از خوشنام‌ترین و معتبرترین برندها در حوزة صنعت ساختمان کشور به شمار می‌آید. عناوین کسب شده در بخش های مختلف استانی، ملی و جهانی به خوبی مؤید سزاوار بودن این برند برای برخورداری از چنین اعتباری است.

  • اطمینان از استفاده پروفیل تقویت گالوانیزه:

استحکام بخشی به پروفیل های UPVC همواره به عنوان مهمترین اصل در تولید درب و پنجره های دوجداره استاندارد شناخته می شود. استفاده از پروفیل های آهنی و جاگذاری آنها در داخل مقاطع پروفیل های UPVC در حال حاضر به عنوان تنها روش مورد تائید در استحکام بخشی به پنجره های UPVC تلقی می شود.

پروفیل تقویت گالوانیزه پنجره های دوجداره که به نام پروفیل تقویت گالوانیزه شناخته می شوند مقاطعی U و یا قوطی شکل هستند که با مقاومت خمشی بالا مانع از بروز انحنا و یا دفرمگی در پروفیل های UPVC می شوند. پروفیل های تقویت بعد از مرحله برش و قبل از فرایند جوش داخل مقاطع UPVC قرار گرفته و توسط پیچ های مخصوصی ثابت میشوند.

استفاده ورق گالوانیزه فولادی به دلیل عدم پوسیدگی و استحکام بالا در حال حاضر به عنوان تنها متریال استاندارد و قابل قبول ساخت پروفیل های تقویت پنجره دوجداره استاندارد بشمار می رود.

در نظر داشته باشید استحکام بخشی کامل از طرف پروفیل های تقویت گالوانیزه زمانی انجام می شود که از مقاطع با ابعاد و ضخامت استاندارد در تولید محصول استفاده شود. استفاده از مقاطع کوچکتر و با ضخامت کمتر چندان تاثیری در استحکام نهایی محصولات نخواهد داشت. از این رو حتما در قراردادهای فروش درب و پنجره ها دوجداره به نوع پروفیل های تقویت گالوانیزه اشاره مستقیمی داشته باشید. برای اطلاع از ابعاد پروفیل های تقویت گالوانیزه وین تک میتوانید به بخش کاتالوگ های فنی مراجعه نمائید.

معیار های انتخاب درست پروفیل تقویت گالوانیزه:

با توجه به توضبحات ارائه شده عواملی که نقش موثری در انتخاب درست پروفیل تقویت ایفا می­نمایند شامل:

  • تعیین ابعاد پروفیل تقویت:

تعیین این ابعاد باید به نحوی باشد که پس از قرارگیری پروفیل تقویت در داخل پروفیل یو پی وی سی، دیواره­ های هر دو پروفیل بدون فضای خالی در مجاورت یکدیگر باشند. طراحی مناسب و ابعاد استاندارد سبب می­شود تا پروفیل تقویت گالوانیزه از پیدایش کوچک­ترین تغییرات و دفرمگی در پروفیل یو پی وی سی جلوگیری به عمل آورد. پس یکی از مولفه های پنجره دوجداره استاندارد، استفاده از پروفیل تقویت با ابعاد استاندارد می باشد.

  1. مشخصات پروفیل تقویت گالوانیزه سری 640 وین تک
  2. مشخصات پروفیل تقویت گالوانیزه سری 700 وین تک
  3. مشخصات پروفیل تقویت گالوانیزه سری 260 وین تک
  • تعیین ضخامت پروفیل تقویت:

ابعاد کلی پنجره، شرایط جغرافیایی و جوی منطقه، ارتفاع محل نصب پنجره، نوع بازشو و نوع کاربری، وزن شیشه مورد استفاده و امنیت سازه در مقابل نیروهای فیزیکی (سرقت) از عواملی هستند که نقش بسزایی در انتخاب ضخامت پروفیل تقویت دارند. استفاده از پروفیل های تقویت با حداقل ضخامت 1/25 میلیمتر به عنوان ضخامت مورد تائید برای پنجره دوجداره استاندارد معرفی میگردد.

  •  استفاده از پروفیل تقویت گالوانیزه در تمامی مقاطع:

در تمامی مقاطع اصلی شامل پروفیل های قاب، پروفیل وسط یا مولیون، پروفیل لنگه پنجره، پروفیل لنگه درب لازم است از پروفیل های تقویت گالوانیزه استفاده گردد. هیچ دلیلی نمی تواند عدم استفاده از پروفیل تقویت در داخل مقطع یاد شده را توجیه نماید. برای اطمینان از خرید یک پنجره دوجداره استاندارد، اطمینان حاصل نمائید در تمامی مقاطع پنجره از پروفیل های تقویت گالوانیزه استفاده شده باشد.

 

  •  فواصل نقاط اتصال پیچ:

پروفیل تقویت به خودی خود نمی تواند مانع از تغییر شکل پروفیل UPVC گردد بلکه اتصال پروفیل تقویت به پروفیل UPVC موجب همگام شدن خمش و پیچش دو پروفیل شده و از انحناء و دفرمگی پروفیل UPVC جلوگیری به عمل می آید. حال اگر نقاط اتصال در فواصل مورد نیاز ایجاد نگردد تعداد قیدهایی که پروفیل UPVC را از دفرمگی باز می دارد کمتر از تعداد مورد نیاز خواهد بود و محصول نهایی از استحکام کافی برخوردار نخواهد بود. پروفیل تقویت به وسیلة پیچ های سرمته دارای مشخصات ابعادی 16×9 / 3 و با فواصل 40 سانتیمتری ازیکدیگر در پروفیل اصلی تعبیه و ثابت میگردد. پس چهارمین مولفه در مباحث پروفیل تقویت گالوانیزه پنجره دوجداره استاندارد، رعایت فواصل پیچ های مونتاژ می باشد.

 

  • انتخاب یراق آلات با کیفیت:

کارایی، دوام و عملکرد یک پنجره دوجداره استاندارد ارتباط مستقیمی با کیفیت یراق­ آلات انتخاب شده دارد. از این رو استفاده از یراق ­الات تولید شده توسط شرکت­های معتبر و شناخته شده می تواند تا حدودی کارایی مناسب آن را (در صورت مونتاژ مناسب) تضمین نماید. برای شما متقاضیان خرید درب و پنجره دوجداره استاندارد این امکان وجود دارد که متناسب با بودجه در نظر گرفته شده بتوانید برند خاصی از یراق آلات را انتخاب کنید.

تمامی تلورانس های ابعادی و استانداردهای تدوین شده در تولید پروفیل های UPVC امکان نصب هرنوع یراقی را به روی پنجره های دوجداره فراهم می کند. در این میان ما استفاده از یراق آلات درجه 1 ساخت کشور ترکیه و یا یراق آلات ساخت کشور آلمان را به شما پیشنهاد میکنیم.

معیارهای انتخاب یراق درب و پنجره دوجداره استاندارد:

  1. در پنجره های لولایی تا حد امکان سعی کنید یراق آلات دوحالته یا دوجهت بازشو را برای پنجره های خود انتخاب کنید. جدای از تنوع بازشو، به دلیل آنکه این نوع یراق آلات محیط پنجره را احاطه کرده، ضریب عایق بندی و امنیت بالایی نسبت به یراق آلات معمولی دارند.
  2. در پنجره های تک حالته سعی کنید از لولاهای قابل تنظیم و رگلاژی برای پنجره های خود استفاده کنید. این لولاها ضمن داشتن استحکام بالا و افزایش زیبایی، قابلیت رگلاژ  پذیری در مواقع ضروری را دارند.
  3. دقت کنید تمامی یراق آلات مورد استفاده در ساخت پنجره از یک برند مشخص باشد.
  4. اخذ گواهینامه کیفی از موسسه های معتبر و انجام آزمون سالت اسپری ( تست آب نمک) به روی یراق آلات فلزی میتواند موید کیفیت محصولات عرضه شده توسط شرکت تولید یراق آلات باشد. برای اطمینان از کیفیت یراق  آلات می توانید به گواهینامه ها دیافت شده مراجعه فرمائید.
  5. ارائه برگه گارانتی از سوی شرکت های تولید کننده یراق میتواند تا حدود بسیار زیادی کارکرد طولانی مدت یراق آلات را برا شما تضمین نماید.
  6. در ساخت درب های دوجداره یو پی وی سی، تولید کننده را ملزم به استفاده از لولای درب سه بعدی قابل تنظیم نمائید. علی رغم بهای بالای این نوع لولا، کارکد آن به دلیل طراحی خاص و قابلیت رگلاژ در جهات مختلف کاملا تضمین شده است.
  7. در یراق آلات کشویی و یا تک حالته کنترل کنید، ابعاد اسپانیولت استفاده شده با ارتفاع پنجره متناسب باشد.
  8. هرگز از دستگیره های پلاستیکی که توانایی ناچیزی در انتقال گشتارو دارند در پنجره های خود استفاده نکنید.
  9. در اتصال پروفیل میانی به سایر پروفیل ها از قطعه ای به نام کانکتور استفاده کنید. تولید کننده پنجره را ملزم کنید از کانکتور ریخته گری اختصاصی همان پروفیل استفاده کند.
  • شیشه های دوجداره یا سه جداره:

امکان برقراری ارتباط بصری با محیط پیرامون، بهرمندی از نور خورشید در مواقع ضرور، ممانعت از هدرفت انرژی و کاهش امواج صوتی از دلایل استفاده از شیشه در پنجره ها می باشد. شیشه دوجداره از قرار گیری دو لایه شیشه با فاصله هوایی معین تولید میشود. اطرف شیشه به منظور جلوگیری از گردش هوا مهر و موم و برای بهینه شدن عایق حرارتی لازم است از گازهایی با کمترین ضریب انتقال حرارتی استفاده شود.

علی رغم آنکه شکل ظاهری یک شیشه دوجداره یا سه جداره در قیاس با سایر اجزای پنجره، ساده تر به نظر می رسد، اما کوتاهی در فرایند تولید یا انتخاب صحیح این بخش نیز میتواند باعث تنزل کیفی محصول نهایی شود. با توجه به نسبت مساحت شیشه به سایر اجزای پنجره، همیشه به یاد داشته باشید بیشترین سهم از میزان انتقال انرژی و آلودگی صوتی در یک پنجره به شیشه ها اختصاص دارد.

یک شیشه دوجداره با کیفیت به عنوان یک عایق حرارتی مناسب در پنجره های دوجداره موجب مصرف کمترین میزان انرژی جهت دستیابی به تهویه مطبوع هوای داخل ساختمان می شود. در شرایطی که دستور العمل های تولید شیشه استاندارد به خوبی رعایت شود، استفاده از هر متر مربع شیشه دوجداره منجر به صرفه جویی 40 متر مکعب گاز در سال خواهد شد.

معیارهای انتخاب شیشه برای یک پنجره دوجداره استاندارد:

خرید شیشه از شرکت های تولید کننده شیشه به صورت صنعتی شایده ساده ترین راه انتخاب شیشه استاندارد باشد. در یک کارخانه یا واحد تولیدی حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش ماشین آلات ارتباط مستقیمی با کیفیت محصول نهایی دارد. مشاهده ماشین آلات صنعتی تولید شیشه دوجداره در مراکز تولیدی می­تواند دال بر تولید یک شیشه با کیفیت و استاندارد باشد چرا که فرایند تولید شیشه دوجداره شامل شستشو، تزریق مواد چسبنده و همچنین تزریق گاز آرگون تماما توسط ماشین آلات مکانیزه انجام می شود.  پس ساده ترین راه در انتخاب یک شیشه دوجداره استاندارد، اطمینان از صنعتی و مکانیزه بودن آن مجموعه در تولید شیشه های دوجداره میباشد.

پروفیل گالوانیزه پنجره دوجداره
گالوانیزه پنجره دوجداره استاندارد
گالوانیزه استاندارد
گالوانیزه پروفیل وین تک
شیشه سه جداره

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید