معرفی پروفیل پلاس پن شرکت وین تک :

در این مقاله از یو پی وی سی کالا قصد داریم به معرفی پروفیل های UPVC با نام تجاری پلاس پن (PLASPEN) بپردازیم. شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که در بین مذاکرات و بازایابی های صورت گرفته از سوی تولید کنندگان درب و پنجره UPVC با برندی با عنوان پلاس پن تا حدودی آشنا شده باشید. محصولی که در بین فروشندگان درب و پنجره دوجداره UPVC بیشتر به پروفیل و برند دوم شرکت وین تک مرسوم است.

حال ممکن است این سوال برای بسیاری مطرح شود که چه نقاط مشترک و تفاوت هایی بین پروفیل پلاس پن با پروفیل وین تک وجود دارد. دلیل کاهش قیمت پنجره پلاس پن با پنجره وین تک در چیست؟ آیا گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت وین تک شامل پروفیل های پلاس پن نیز می شود یا خیر؟ تا پایان این مقاله از یو پی وی سی کالا با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاملی در خصوص پروفیل های پلاس پن شرکت وین تک در اختیار شما قرار دهیم.

پروفیل پلاس پن (PLASPEN UPVC PROFILE)

پروفیل های UPVC با نام تجاری پلاس پن ( PLASPEN ) سری متفاوتی از پروفیل های UPVC تولید کارخانه وین تک ایران میباشد که با هدف بهینه سازی در بهای تمام شده تولید درب و پنجره و امکان استفاده در پروژه های انبوه سازی توسط شرکت وین تک طراحی و به بازار مصرف معرفی گردید. مواد اولیه مورد استفاده شامل پودر PVC و سایر مواد افزودنی و همچنین تکنولوژی تولید پروفیل های پلاس پن و نیز آزمون های انجام شده به روی مقاطع کاملا منطبق با پروفیل های وین تک ایران میباشد.

در حال حاضر  مقاطع پروفیل های تولید شده در سبد محصولی پلاس پن شامل دو سری PP624 که به تولید پنجره های دوجداره لولایی و سری PP240 که به تولید پنجره های دوجداره کشویی اختصاص دارد، خلاصه می شود که در ادامه به معرفی و مشخصات فنی هر یک از مقاطع خواهیم پرداخت. اما پیش از تشریح مسائل فنی بهتر است با دلایل و  سیاست شرکت وین تک در تولید پروفیل های اکونومی بیشتر آشنا شویم.

سیاست وین تک در تولید پروفیل پلاس پن چیست؟

پاسخ به این سوال دلایل متعددی میتواند داشته باشد. که مهمترین دلیل آن در اتخاذ سیاست چند برندی خلاصه می شود. استراتژی چند برندی نقطه مقابل استراتژی توسعه برندینگ است، یک شرکت تولیدی جهت توسعه محصولات خود در بازارهای مختلف، اقدام به تولید محصولی می نماید که سعی دارد با کاهش هزینه های سربار، عدم ارائه تبلیغات گسترده ، استفاده از مواد بهینه شده، کاهش ابعاد و ضخامت ها، کاهش هزینه های انبارداری و …  سطح قیمتی آن را با برند اصلی خود کاهش دهد. اما در مقابل از تکنولوژی و تجهیزات کامل در تولید محصول استفاده می نماید تا اعتماد کیفیت را از دست ندهد.

علی رغم آنکه ممکن است متصور شود که برند دوم رغیبی برای برند اصلی باشد اما وین تک با این سیاست و تولید پروفیل های upvc با نام های تجاری دیگری همچون پلاس پن، پلاس تک، پلاس وین علاوه بر حضور در پروژه های انبوه سازی و ارائه محصولی با قیمتی مقرون به صرفه، سعی دارد با ارائه محصولاتی با رده های مختلف قیمتی تعداد بیشتری از تولید کنندگان درب و  پنجره دوجداره را به سمت خود روانه کند.

مضاف بر این تولید کنندگان کمی وجود دارند که به قدری به یک برند پروفیل UPVC وفادار باشند که به هیچ وجه از برند دیگری استفاده نکنند. به عبارت دیگر بسیاری از تولید کنندگان درب و پنجره به دلایل مختلفی، همواره برند پروفیل مصرفی خود را تغییر می‌دهند تا بتوانند متناسب با بودجه مصرف کننده نهایی محصولات متنوع ایی را ارائه دهند. این سیاست وین تک میتواند حجم بیشتری از نیاز بازار مسکن به انواع مختلف درب و پنجره را پاسخگو باشد.

از این رو شرکت وین تک با رعایت استانداردها و سطح قابل قبولی از کیفیت در حوزه پروفیل های پلیمری توانسته بخش مهمی از سهم بازار درب و پنجره دوجداره نسبتاً ارزان را بدون آنکه خدشه ای به برند وین تک وارد نماید را نیز به خود اختصاص دهد.

سبد محصولی پلاس پن شامل دو سری PP624 که به تولید پنجره های دوجداره لولایی و سری PP240 که به تولید پنجره های دوجداره کشویی اختصاص دارد، خلاصه می شود که در ادامه تفاوت و نقاط مشترک پروفیل پلاس پن با وین تک و نیز به معرفی و مشخصات فنی هر یک از مقاطع خواهیم پرداخت.

تفاوت پروفیل پلاس پن با وین تک در چیست؟

 خوب حال که با دلایل و سیاست های تولید پروفیل اقتصادی پلاس پن توسط کارخانه وین تک آشنا شدیم قصد داریم فرق بین پروفیل پلاس پن با پروفیل وین تک را نیز تشریح نمائیم.

  • تفاوت در ضخامت دیواره های پروفیل پلاس پن :

مهمترین فرق بین پروفیل پلاس با پروفیل وین تک در میزان مواد مصرفی و وزن طولی پروفیل خلاصه می شود. در پروفیل پلاس پن به دلیل تغییراتی که در ضخامت دیواره های آن انجام شده است وزن طولی کمتری به نسبت پروفیل وین تک را شاهد هستیم یا به عبارتی ساده تر پروفیل پلاس پن سبک تر از پروفیل وین تک است.

  علی رغم آنکه استحکام نهایی درب و پنجره های دوجداره upvc بیشتر به ابعاد و ضخامت پروفیل تقویت گالوانیزه منتهی می شود با این حال تغییرات انجام شده به روی پروفیل پلاس پن در شرایطی انجام شده که تاثیرات منفی آن در مبحث استحکام خمشی و پیچشی و نیز دوام پروفیل در حداقل ممکن باشد. از این رو هیچ ممنوعیت و خط قرمزی در استفاده پروفیل پلاسپن برای ساخت درب و پنجره های دوجداره وجود ندارد.

  • سبد محصولی محدودتر در پروفیل پلاس پن :

تنوع محصولات تولید شده در سری پروفیل های UPVC پلاس پن بسیار محدود تر از سبد محصولی پروفیل وین تک است. سعی شده صرفاً با تولید مقاطع پرمصرف و استفاده همزمان از پروفیل کمکی وین تک از هزینه های تولید قالب های مازاد و کم مصرف تا حدود بسیار زیادی کاسته شود. کاهش تنوع و مقاطع قطعاً باعث کاهش هزینه های انبارداری و دپو محصولات تولید شده نیز خواهد شد.

  • عدم تولید محصولات لمینیت شده در سری پروفیل های پلاس پن :

تنوع محصول در تولید پروفیل های پلاس پن صرفاً به پروفیل های سفید رنگ محدود میشود. عدم تولید پروفیل های لمینیت در سری پروفیل پلاس پن باعث شده هزینه های مربوط به شارژ انبارها و دپوی پروفیل های لمینیت که به عنوان سرمایه در خواب برای یک واحد تولیدی توصیف میشود تا حدود بسیار زیادی کاسته شود.

وجه مشترک پروفیل پلاس پن با وین تک در چیست؟

 علی رغم آنکه پروفیل پلاس پن با پروفیل وین تک چه به لحاظ ظاهری و چه به لحاظ فنی تفاوت هایی با یکدیگر دارند اما نباید از نقاط مشترک این دو پروفیل نیز غافل شویم.

  • استفاده از مواد اولیه یکسان در تولید پروفیل :

سیستم میکس مواد اولیه، ترکیبات و تغذیه برای تولید پروفیل پلاس پن و پروفیل وین تک به طور کامل از یک واحد مرکزی انجام می شود از این رو ترکیبات و فرمولاسیون استفاده شده در تولید هر دو پروفیل پلاس پن و وین تک در شرایط کاملا یکسان و مشابهی انجام می شود.

  • بکارگیری از تکنولوژی مشترک :

 تکنولوژی بکار رفته در فرایند تولید پروفیل های پلاس پن از مرحله همگن سازی مواد اولیه تا مرحله بسته بندی پروفیل کاملا توسط تجهیزات مشترک با پروفیل وین تک انجام میشود. همچنین پروسه طی شده جهت تولید پروفیل پلاس پن کاملا منطبق و مشابه با مراحل تولید پروفیل وین تک میباشد.

  • انجام آزمون های کنترل کیفی مشترک در تولید پروفیل پلاس پن :

کلیه آزمون های مرتبط با پروفیل های upvc و مراحل کنترل های کیفی به روی پروفیل های پلاسپن در شرایط کاملا مشابه با پروفیل های وین تک انجام می شود.

  • اخذ گواهینامه استاندارد ملی ایران برای پروفیل پلاس پن :

رعایت و انطباق دستور العمل های تولید،استفاده از مواد اولیه مرغوب و تداوم کیفیت در تولید پروفیل های پلاس پن، منجر به صدور گواهینامه استاندارد ملی ایران برای این بخش از محصولات کارخانه وین تک نیز شده است.

  • قابلیت نصب شیشه های چند جداره در پنجره پلاس پن :

قابلیت نصب شیشه های سه جداره همواره به عنوان یکی از ویژگی های بسیار مهم پنجره وین تک بشمار می رود . در پروفیل های پلاس پن نیز انواع مختلفی از شیشه های ساختمانی در قالب شیشه های تک جداره، دوجداره و سه جداره قابلیت نصب و اجرا را دارند.

معرفی پروفیل سری 624 پلاس پن قاب نرمال

پروفیل سری 624 پنجره پلاس پن با قاب نرمال و با عرض مقطع 60 میلیمتر و 4 محفظه یا اتاقک در حال حاضر به عنوان پر فروش ترین سری از محصولات پروفیل پلاس پن بشمار می رود. از پروفیل های سری 624 پلاس پن در ساخت درب و پنجره های دوجداره با سیستم بازشو لولایی استفاده میشود.

با توجه به شکل نشیمنگاه پروفیل قاب نرمال، استفاده از سیستم بیشتر مختص ساختمان های نوساز میباشد. امکان استفاده از شیشه های تک جداره، دوجداره و سه جداره،  قابلیت نصب و مونتاژ تمامی یراق آلات استاندارد اعم از یراق آلات تک حالته، دوحالته، فولکس واگنی و …، سطح مقطع مشترک در بخش پروفیل های تقویت گالوانیزه وقابلیت استفاده از پروفیل های کمکی سری 640 وین تک از دیگر ویژگی پروفیل های سری 624 پلاس پن میباشد

پروفیل سری 624 پلاس پن

معرفی پروفیل سری 624 پلاس پن قاب بازسازی:

پروفیل های UPVC سری 624 بازسازی پنجره پلاس پن با سطح مقطع 60 میلیمتر و 4 اتاقک داخلی بخش دیگری از پروفیل های پلاسپن بشمار می روند. در پروژه های بازسازی منازل و ساختمان ها، عدم آسیب به سطوح مجاور پنجره همواره به عنوان یکی از دغدغه ها از سوی خریداران مطرح میشود. در این پروژه های چهارچوب اصلی پنجره قدیمی در جای خود ثابت و صرفاً اجزای داخلی آن جداسازی و تخریب می شوند.

لبه داخلی پروفیل با ارتفاع 42 میلیمتر علاوه بر ایجاد پوشش می تواند نقش بسزای در عایق بندی منافذ اطراف پنجره دوجداره نیز داشته باشد. قابلیت نصب نوار درزبندی لاستیکی به روی این دیواره، هوابندی پنجره پلاس پن را دوچندان کرده و منظره نامطلوبی که گاهاً به واسطه استفاده ناصحیح از مواد پر کننده نظیر چسب ماستیک یا فوم به وجود می اید را کاملا از بین می برد.

چنانچه به دنبال پروفیلی با رده قیمتی مناسب و بالاترین ضریب عایق بندی هستین سری 624 بازسازی پنجره پلاس پن را به شما پینشهاد می کنیم. برای اطلاعات بیشتر از سطح مقطع پروفیل های یو پی وی سی  پنجره پلاس پن، میتوانید کاتالوگ فنی را از بخش کاتالوگ های فنی دانلود نمائید.

پروفیل سری 624 پلاس پن

معرفی پروفیل سری 240 کشویی تک ریل پلاس پن:

 علی رغم آنگه پنجره های دوجداره لولایی ضریب عایق بندی بسیار مناسبی دارند اما امروزه پنجره های کشویی به دلایلی همچون عدم اشغال فضا حین باز و یا بسته شدن و همچنین سهولت در استفاده از محبوبیت ویژه ای بین مصرف کنندگان نهایی برخوردار هستند. سری 240 کشویی تک ریل پلاس پن که بیشتر به منو ریل معروف است از سری پروفیل های مختص ساخت درب و پنجره های دوجداره کشویی یا اسلایدینگ محسوب می شود.

این سری از پروفیل پلاس پن با سطح مقطع 74 میلیمتر و سه اتاقک داخلی در حال حاضر به عنوان پرفروش ترین سیستم از پروفیل های کشویی پلاس پن بشمار می رود. به واسطه تولید پروفیل های کمکی امکان تولید پنجره های دوجداره کشویی به صورت دو، سه و چهار لنگه در این سیستم نیز فراهم شده است.

از آنجایی که بخش ثابت پنجره های کشویی با سیستم تک ریل شرایط کاملاً مشابهی با پنجره های لولایی دارد، سیستم تک ریل به نسبت سایر پنجره های کشویی ضریب هوابندی بسیار مناسب تری دارد.

سری 240 کشویی پلاس پن با هدف بهینه سازی در قیمت تمام شده محصول نهایی و با هدف استفاده از پنجره های کشویی در پروژه های انبوه سازی، طراحی و به بازار مصرف معرفی شده است. از این رو استفاده از پروفیل سری 240 پلاس پن بیشتر برای استفاده در پنجره های دوجداره کشویی با ابعاد متوسط پیشنهاد میشود.

پروفیل سری کشویی تک ریل پلاس پن

معرفی پروفیل سری 240 کشویی جفت ریل پلاس پن:

پنجره های کشویی با سیستم بازشو جفت ریل یا Double Rail به عنوان سری دوم از پروفیل های کشویی پلاس پن محسوب میشود. از سری جفت ریل بیشتر در ساخت درب و پنجره های دوجداره هایی استفاده میشود که مصرف کننده نهایی قصد استفاده همزان از تمامی لنگه های پنجره را داشته باشد. در این سیستم هر بخش از درب یا پنجره توسط لنگه پنجره ساخته می شود، از این رو امکان حرکت هر بخش به صورت مجزا به طرفین وجود دارد.

در سیستم جفت ریل کشویی هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد بازشو ها وجود نداشته و می توانید پنجره هایی به صورت دو لنگه، سه لنگه و یا چهار لنگه را برحسب نیاز درخواست نمائید. از پنجره های دوجداره کشویی جفت ریل به دلیل ضریب هوابندی کمتر بیشتر به عنوان پنجره های داخلی و یا پارتیشن بندی استفاده میشود. در مقایسه قیمتی بین پنجره کشویی تک ریل با سیستم پنجره کشویی جفت چندان تغییر و اختلاف قابل محسوسی مشاهده نمی شود.

پروفیل کشویی جفت ریل پلاس پن

معرفی پروفیل سری 240 کشویی سه ریل توری دار پلاس پن:

پپروفیل های تولیدی کارخانه وین تک ایران در سری کشویی پلاس پن محدود به پنجره تک ریل و جفت ریل نبوده و نمونه خاص و بی نظیری از پروفیل قاب در این سیستم طراحی شده که قابلیت نصب توری به روی خود را نیز دارد. به واسطه ریل سوم طراحی شده در پروفیل قاب در کنار پروفیل لنگه مخصوص توری، امکان ساخت و نصب توری پنجره کشویی در این سیستم نیز فراهم شده است.

استفاده از متریال UPVC در تولید قاب لنگه توری، ضریب نفوذ ناپذیری بالا در مقابل ورود حشرات، نظافت آسان، قابلیت جداسازی آسان توری، قابلیت استفاده از پروفیل تقویت گالوانیزه برای استحکام بخشی بیشتر و عمر بسیار طولانی چند ویژگی مهم سیستم کشویی جفت ریل توری دار پلاس پن میباشد.

این سری از پروفیل وین تک باسطح مقطع 93 میلیمتر و چهار اتاقک داخلی در حال حاضر به عنوان تنها سیستم پنجره دوجداره کشویی توری دار تولید داخلی بشمار می رود. به واسطه تولید پروفیل های کمکی امکان تولید پنجره های کشویی به صورت دو، سه و چهار لنگه در این سیستم نیز فراهم شده است.

پروفیل سری کشویی پلاس پن سه ریل

دلیل اختلاف قیمت بین پنجره پلاس پن با پنجره وین تک در چیست ؟

پیش از تشریح این موضوع بهتر است کمی با مقوله بهای تمام شده یک کالا آشنا شویم. بهای تمام شده کالای فروش رفته» عبارت است مجموع هزینه‌های مستقیم مربوط به تولید کالاهای فروخته شده به انظمام سود که توسط فروشنده یک کالا محاسبه میشود که در این میان قیمت تمام شده مواد مصرفی برای ساخت یا تولید یک محصول بیشترین تاثیر پذیری را در بین سایر مولفه ها دارد.

اختلاف قیمت بین پنجره پلاس پن با پنجره وین تک نیز بی تاثیر از این موضوع نبوده و بیشتر در قیمت تمام شده مواد مصرفی خلاصه می شود که به تشریح هر یک خواهیم پرداخت :

  • اختلاف در قیمت تمام شده پروفیل های مصرفی:

مهمترین دلیل ختلاف قیمت بین پنجره پلاس پن با پنجره وین تک به قیمت تمام شده پروفیل های مصرفی باز می گردد. پروفیل های پلاس پن به دلیل اختلاف ابعاد با پروفیل وین تک و سبکی وزن، قیمت پایین تری نسبت به پروفیل وین تک دارند. به طور متوسط بین قیمت پروفیل وین تک و پروفیل پلاس پن اختلافی 15 الی 20 درصدی را شاهد هستیم که تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده پنجره دارد.

  • اختلاف در قیمت تمام شده پروفیل تقویت گالوانیزه:

پروفیل های تقویت گالوانیزه مختص پروفیل پلاس پن به نسبت مقاطع تقویت وین تک ابعاد کوچکتری دارند. واحد فروش قیمت پروفیل تقویت گالوانیزه بر اساس وزن بوده و هرچه مقاطع کوچکتری را انتخاب نمائیم بالطبع بهای کمتری را پرداخت می نمائیم. علاوه بر آن مشترک بودن پروفیل های تقویت گالوانیزه در بین مقاطع پروفیل قاب،لنگه پنجره و وسط (مولیون) باعث کاهش هزینه انبارداری و ضایعات کمتر یک پروفیل تقویت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید